Sökning: "marknadsföring av skolor"

Visar resultat 16 - 20 av 49 uppsatser innehållade orden marknadsföring av skolor.

  1. 16. "Det känns ju som att det är ett väldigt brett arbete, man kan hamna i de mest lustiga situationer på ett sätt" : En studie om studie- och yrkesvägledningens utveckling och arbetsuppgifter i gymnasieskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskap

    Författare :Emma Gustafsson; Johanna Haarala; [2014]
    Nyckelord :vägledning; sidouppgifter; styrdokument; tid; fokus;

    Sammanfattning : I detta arbete har vi undersökt hur studie- och yrkesvägledares arbetsuppgifter ser ut i praktiken genom att intervjua fem studie- och yrkesvägledare på olika gymnasieskolor i Västerbottens län. Vi ville ta reda på vad de lägger fokus och tid på i sitt arbete samt om de har några sidouppgifter som inte tillhör deras egentliga uppdrag som studie- och yrkesvägledare. LÄS MER

  2. 17. Marknadsföringens viktiga betydelse för det industritekniska programmets framtid

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för teknik, TEK

    Författare :Hans Kristiansson; [2013]
    Nyckelord :marknadsföring; industriteknik; gymnasieskolan; utbildningsprogram;

    Sammanfattning : Många industriföretag har ett stort rekryteringsbehov av personal som passar in i verksamheten och kan axla ansvaret i tillverkningsindustrin efter alla de människor som nu går i välförtjänt pension efter många år på industrigolven runt om i vårt land. Det krävs stor teoretisk förståelse i kombination med tekniskt kunnande på hög nivå för att få godkända betyg vid utgången av gymnasieutbildningen vid industriprogrammet . LÄS MER

  3. 18. En attraktiv arbetsgivare : En studie om vad fastighetsmäklarstudenter attraheras och påverkas av vid valet av arbetsgivare.

    Kandidat-uppsats, Akademin för utbildning och ekonomi

    Författare :Isabelle Rosing; Martina Henke; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel: En attraktiv arbetsgivare - En studie om vad fastighetsmäklarstudenter attraheras och påverkas av vid valet av arbetsgivare. Nivå: C-uppsats inom ämnet företagsekonomi Författare: Martina Henke & Isabelle Rosing Handledare: Sarah Philipson Datum: 2013 - augusti Syfte: Syftet med studien är att undersöka vad fastighetsmäklarstudenter attraheras och påverkas av vid valet av arbetsgivare. LÄS MER

  4. 19. En marknadsorienterad skola : En diskursanalys av gymnasieskolors marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Sociologiska institutionen

    Författare :Victor Persson; Erik Larsson; [2013]
    Nyckelord :discourse theory; free school choice; profiling category; science program; secondary school; diskursteori; fria skolvalet; gymnasieskolan; profileringskategori; Samhällsvetenskapsprogrammet;

    Sammanfattning : Uppsatsen syftar till att studera hur gymnasieskolor profilerar sig genom marknadsföring. Detta tillämpas genom en diskursanalytisk studie av sex gymnasieskolor, som alla tillgodoser det Samhällsvetenskapliga programmet, belägna i Uppsala kommun. LÄS MER

  5. 20. Marknadsföring av gymnasieskolor

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Johan Carlén; Sally Carlsson Cloodt; [2013]
    Nyckelord :marknadsföring; gymnasieskolor; hemsidor; information; profilering; nyliberalism; Social Sciences;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Marknadsföring av gymnasieskolor – En analys av två gymnasieskolor ur ett textanalytiskt- och producentperspektiv Författare: Johan Carlén och Sally Cloodt, Medie- och kommunikationsvetenskap vid institutionen för kommunikation och medier, Lunds Universitet. Innehåll: Som studenter i ämnet medie- och kommunikationsvetenskap har i vår b-uppsats valt att studera två gymnasieskolor i Lund, en fristående och en kommunal, och undersökt hur de arbetar med marknadsföring och kommunikation på deras hemsidor. LÄS MER