Sökning: "marknadsföring på en ny marknad"
Visar resultat 21 - 25 av 27 uppsatser innehållade orden marknadsföring på en ny marknad.
21. Thinking of you - att skapa kundorientering med intern marknadsföring
Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The companies of today figures on a hardly competitive market. This makes it necessary for the company to find new way to create competition advantages. Since it is no longer enough to compete with the technical quality of the product the companies are forced to also enhance the functional quality. LÄS MER
22. "Interiör som stör", är homestaging lösningen? : - En studie om utveckling av mäklartjänsten
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : Abstract Bostadsmarknaden är en växande marknad och omsatte 68 miljarder kronor under 2005. Även i Umeå har rekordpriserna på bostäder skapat ett gynnsamt klimat för säljarna. Denna effekt har medfört att tjänster som homestaging utvecklats med syfte att bland annat öka försäljningspriset ytterligare. LÄS MER
23. Svensk möbeldesign - att med små medel kommunicera med en ny marknad
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Svenska möbeldesignföretag har svårt att överleva i konkurrens med liknande företag på den mättade svenska marknaden. Detta gör att de måste se sig om efter nya marknader. LÄS MER
24. Framgång på Internet genom att öka kundvärdet?
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomiSammanfattning : Elektronisk handel har frambringat många nya och olika synsätt att kommunicera på och detta har lett till att en helt ny elektronisk marknad har skapats. När ett virtuellt företag skapas eller ett företag väljer att komplettera sin befintliga verksamhet med elektronisk handel så krävs det en noggrann planering och det finns många faktorer som företag måste beakta och utföra korrekt för att projektet inte skall misslyckas. LÄS MER
25. Skyddet av TV-format vid licensiering
D-uppsats, Göteborgs universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : Under senare �r har konkurrensen mellan TV-kanaler �kat kraftigt, inte minst efter det att det statliga monopolet p� TV-s�ndningar har h�vts. Detta har lett till en fokusering p� att skapa program som kan locka s� m�nga tittare som m�jligt. LÄS MER