Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 27 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Eldoradoresan - från identitetskris till trendigt lågpris : En kvalitativ fallstudie om hur företag kan kommunicera en ny varumärkesidentitet.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Adina Gidoff; Emelie Håkansson; Emma Linde; [2020]
    Nyckelord :Varumärkesidentitet; Varumärkesimage; Segmentering; Kommunikation; Digital marknadsföring; Sociala medier; Public Relations.;

    Sammanfattning : För dagens marknadsförare är förståelse för och kunskap om sina kunder grundläggande för att tränga igenom med sitt budskap i mediabruset. I synnerhet på en konkurrensutsatt marknad såsom i livsmedelsbranschen. LÄS MER

  2. 2. Utveckling av marknader för avfallsbaserade resurser : En fallstudie på återanvändning av komplexa avfallsströmmar ur ett värdekedjeperspektiv

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Industriell miljöteknik

    Författare :Elsa Bertils; Herman Elvingson; [2019]
    Nyckelord :waste; markets; market regulation; reuse; recycling; resource efficiency; value chain; sludge; bottom ash; slag; organic fertilizer; waste policy; policy; avfall; marknader; återvinning; återanvändning; resurseffektivitet; värdekedja; rötslam; biogödsel; slaggrus; bottenaska; Revaq; SPCR 120; handel; avfallslagstiftning; styrmedel; styrning;

    Sammanfattning : Immense amounts of waste are generated daily by our society, and the management of these streams is a critical societal function. Part of this work is reusing and recycling materials with attractive properties, which is also an imperative step towards circular material flows. LÄS MER

  3. 3. Strategi för framgång : Hur svenska storföretag arbetar för att hävda sig mot konkurrens och skapa nya marknader

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Isabelle Zilling; [2019]
    Nyckelord :Competition strategies; innovation; new markets; environmental strategies; red oceans; blue oceans; key components for success; Konkurrensstrategier; innovation; nya marknader; miljöstrategier; röda oceaner; blå oceaner; nyckelkomponenter för framgång;

    Sammanfattning : Syfte: Med ”Blue Ocean Strategy” avses skapandet av nya marknader utan konkurrens. Denna studie vill belysa hur fem svenska storföretag aktivt arbetar med att skapa nya marknader, stå emot konkurrens på befintlig marknad och slutligen om miljöarbete ses som en konkurrensfördel, vilket leder till en stärkt marknadsposition. LÄS MER

  4. 4. Plötsligt händer det… eller? : En multimodal analys av Svenska Spels Tv-sända reklam för Triss.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Adrian Carlzon; [2018]
    Nyckelord :Reklam; semiotik; multimodalitet; pedagogik; multimodalpedagogik; språkvetenskap; kommunikation;

    Sammanfattning : Idag är reklam en självklar del i samhället som ofta har syftet att locka till konsumtion för den marknadsförda varan och i takt med att tekniken har gått framåt har reklam kunnat visa sig i större utbredning. Nyligen har även en ny sorts marknad visat sig tydligt inom marknadsföring, nämligen spelreklam. LÄS MER

  5. 5. Employer branding i apoteksbranschen : Vilka arbetsgivarattribut attraheras farmacistudenter av hos en framtida arbetsgivare

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Anton Forsberg; Emil Lindberg; [2018]
    Nyckelord :Employer branding; Brand; Brand attractiveness; Generation Y; Employer Branding; Apoteksbranschen; Arbetsgivarattribut; Attribut; Studenter; Farmacistudenter; Generation Y;

    Sammanfattning : När apoteksmonopolet 2009 upphörde bildades en ny marknad för konkurrens, där både kunder och medarbetare blev av intresse för de nya apoteksföretagen. När utbudet av kompetenta medarbetare är lägre än efterfrågan är det viktigt för arbetsgivare att identifiera vilka faktorer som attraherar arbetstagare, i syfte att tillmötesgå sin egen efterfrågan. LÄS MER