Sökning: "marknadsföring på en ny marknad"
Visar resultat 16 - 20 av 27 uppsatser innehållade orden marknadsföring på en ny marknad.
16. CSR – en ny marknadsföringsstrategi?
Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : Uppsatsens titel: CSR – en ny marknadsföringsstrategi? Problemformulering: Hur ser konsumenter på företag som arbetar med certifierade produkter och hur kan företag använda detta synsätt för att nå ut med sitt CSR-arbete till konsumenterna? Syfte: Kartlägga hur teorin kring begreppet CSR ser ut i nuläget. Ta reda på hur konsumenter ser på företags miljö- och samhällsarbete – CSR. LÄS MER
17. Design Av Produktdisplay För Butik
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : Detta projekt har haft som mål att utveckla produktdisplayer för användning i butiker i syfte att exponera produkter som smycken, solglasögon eller liknande. Projektet är utfört som ett examensarbete vid Mälardalens Högskola inom produktutveckling med inriktning formgivning. LÄS MER
18. Distribution i Italien - Agent eller Återförsäljare
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : Distributionen av varan är en väsentlig del av arbetet för att ta sig in på en ny marknad för ett exporterande företag. Det finns ett antal olika slags distributörskonstruktioner. LÄS MER
19. Tysk jätte med goda förutsättningar? : En marknadsanalys av nyetablerade Media Markt
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Trots att vi idag konsumerar hemelektronikprodukter som aldrig förr står hemelektronikbranschen inför en tuff framtid. Dagens största aktörer Elgiganten, Siba och ONOFF har fått en ny stor aktör att konkurrera med, den tyska lågpriskedjan Media Markt. LÄS MER
20. De små revisionsbyråernas marknadsföring. : En kvalitativ undersökning om hur små revisionsbolag rekryterar nya kunder.
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet (USBE)Sammanfattning : Utifrån den existerande lagstiftningen är det krav på att alla aktiebolag ska ha en revisor. På revisionsmarknaden föreligger en speciell marknadssituation då 99% av alla revisionsbolag har mindre än tio anställda men samtidigt så har de små revisionsbyråerna en minoritet av marknadsandelen. LÄS MER