Sökning: "marknadsföring på en ny marknad"

Visar resultat 16 - 20 av 27 uppsatser innehållade orden marknadsföring på en ny marknad.

  1. 16. CSR – en ny marknadsföringsstrategi?

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Roberta Sandung; Cecilia Ahlfors; [2009]
    Nyckelord :CSR; marknadsföringsstrategi; köpbeteende; informationsspridning;

    Sammanfattning : Uppsatsens titel: CSR – en ny marknadsföringsstrategi? Problemformulering: Hur ser konsumenter på företag som arbetar med certifierade produkter och hur kan företag använda detta synsätt för att nå ut med sitt CSR-arbete till konsumenterna? Syfte: Kartlägga hur teorin kring begreppet CSR ser ut i nuläget. Ta reda på hur konsumenter ser på företags miljö- och samhällsarbete – CSR. LÄS MER

  2. 17. Design Av Produktdisplay För Butik

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Christian Eriksson; [2009]
    Nyckelord :PUGH; QFD; Sustainable Design; konsument psykologi; semiotik; FMEA; semantik; current product sign;

    Sammanfattning : Detta projekt har haft som mål att utveckla produktdisplayer för användning i butiker i syfte att exponera produkter som smycken, solglasögon eller liknande. Projektet är utfört som ett examensarbete vid Mälardalens Högskola inom produktutveckling med inriktning formgivning. LÄS MER

  3. 18. Distribution i Italien - Agent eller Återförsäljare

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Pier Andrea Minoia; [2008]
    Nyckelord :Förmögenhetsrätt; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Distributionen av varan är en väsentlig del av arbetet för att ta sig in på en ny marknad för ett exporterande företag. Det finns ett antal olika slags distributörskonstruktioner. LÄS MER

  4. 19. Tysk jätte med goda förutsättningar? : En marknadsanalys av nyetablerade Media Markt

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Michelle Endre; Layla Mohamed; [2007]
    Nyckelord :Företagsekonomi; marknadsföring; Media Markt; Elgiganten;

    Sammanfattning : Trots att vi idag konsumerar hemelektronikprodukter som aldrig förr står hemelektronikbranschen inför en tuff framtid. Dagens största aktörer Elgiganten, Siba och ONOFF har fått en ny stor aktör att konkurrera med, den tyska lågpriskedjan Media Markt. LÄS MER

  5. 20. De små revisionsbyråernas marknadsföring. : En kvalitativ undersökning om hur små revisionsbolag rekryterar nya kunder.

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet (USBE)

    Författare :Jakob Nilsson; Mattias Wärman; [2007]
    Nyckelord :Marknadsföring; relationsmarknadsföring; revisionsbyrå; tjänstemarknadsföring; redovisning- och revisionsbranschen;

    Sammanfattning : Utifrån den existerande lagstiftningen är det krav på att alla aktiebolag ska ha en revisor. På revisionsmarknaden föreligger en speciell marknadssituation då 99% av alla revisionsbolag har mindre än tio anställda men samtidigt så har de små revisionsbyråerna en minoritet av marknadsandelen. LÄS MER