Sökning: "marknadsföring på en ny marknad"

Visar resultat 6 - 10 av 27 uppsatser innehållade orden marknadsföring på en ny marknad.

  1. 6. YouTube bakom kulisserna : En studie i hur YouTube och influencer marketing används av företag i marknadsföringssyfte

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Elin Hofferek; Carolin Svenberg; [2017]
    Nyckelord :YouTube; social media; social media marketing; YouTubers; influencer marketing; multi-channel networks; YouTube; sociala medier; social media marketing; YouTubers; influencer marketing; multi-channel networks;

    Sammanfattning : Sociala medier blir en allt större del av våra liv, något som lett till att en ny marknad där plattformarna blir allt mer kommersialiserade. Det har gett upphov till nya marknadsföringsmetoder och i och med det har också nya aktörsgrupper vuxit fram. LÄS MER

  2. 7. Co-creation as a Market Entry Strategy : Key areas to consider when entering a market by co-creating digital HR-tools

    Master-uppsats, KTH/Industriell Marknadsföring och Entreprenörskap

    Författare :Linnea Ahlgren; Ahlstrand Rebecca; [2017]
    Nyckelord :Market entry strategy; co-creation; human resources; human resource management; network approach; strategic alliance; early stage company; business strategy; product development; digitalization; Marknadsinträdesstrategi; co-creation; personalfrågor; personalavdelning; network approach; strategisk allians; nyföretagande; affärsstrategi; produktutveckling;

    Sammanfattning : Due to digitalization, companies face a wide range of opportunities and challenges when it comes to attracting, recruiting and retaining talents. To meet these, companies need to present and achieve originality regarding values and corporate culture. One possible solution to this may be customized Human Resource tools. LÄS MER

  3. 8. Merchandise påverkan för överlevnad : En studie om hur svenska hockey- och fotbollsklubbar går tillväga för att överleva

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Carl-Johan Ingelström; Anton Wase; [2016]
    Nyckelord :Sport marketing; Sponsorship; Brand; Merchandise; Sportfans; Spectators; Sport management; Sport; Sport teams; Allsvenskan; SHL; Soccer; Ice-hockey; Sportmarknadsföring; Sponsorer; Varumärken; Merchandise; Fans; Sport management; Sport; Klubblag; Allsvenskan; SHL; Fotboll; Hockey;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att kartlägga hur klubblag med försäljning av merchandise går tillväga för att överleva på en ständigt utvecklande och konkurrerande marknad. Metoden är av kvalitativ abduktiv forskningsansats där djupintervjuer med svenska klubblag ligger till grund för empirin. LÄS MER

  4. 9. Marknadsundersökning i outvecklade marknader med omedvetna kunder

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Erik Sand; [2016]
    Nyckelord :marknadsundersökning; outvecklad marknad; omedveten kund; entreprenörskap; new product development; marknadsföring; customer co-creation; lead user;

    Sammanfattning : När nya produkter eller tjänster skall introduceras på en marknad finns det många frågor som ska besvaras och en analys av marknaden är ofta vägen till att hitta svar på frågorna. Några av dem besvaras med hjälp av marknadsundersökningar som ger företagen information om kunders behov eller förväntningar och om konkurrenssituation och marknadspotential. LÄS MER

  5. 10. Annonser i tidningar under 1700-talet : Marknadsföring av kaffe och kafferelaterade föremål i svenska tidningar under det sena 1700-talet

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Ekonomisk-historiska institutionen

    Författare :Marcus Follin; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna uppsats syftar till att bidra till kartläggningen av det sena 1700-talets svenska marknad och i synnerhet utvecklingen av annonser i dagstidningarna med särskilt fokus på kafferelaterade annonser. Detta genomförs genom att studera annonser från dagstidningar under tidsperioden. LÄS MER