Sökning: "marknadsföring sms lån"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden marknadsföring sms lån.
1. SMS-LÅN UR ETT RÄTTSSÄKERHETSPERSPEKTIV
Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och ITSammanfattning : Sammanfattning Vårt huvudsakliga syfte med denna uppsats är att undersöka den nya företeelsen med sms-lån och ungas (18-25 år) förhållande till detta. För att belysa de problem som sms-lån utgör gjordes analysen av uppsatsen utifrån rättssäkerhet. LÄS MER
2. SMS-lån + Ungdomar = Sant? : En kvantitativ studie om SMS-lån, ungdomar och köpbeteende.
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : Mobiltelefonen är idag en självklar och ofta kritisk del i ungdomars liv. Men vid fel användning av telefonen kan ungdomarna lätt hamna i en skuldfälla. Antalet ärenden gällande SMS-lån ökar lavinartat hos kronofogden och oroväckande många av dessa fall involverar ungdomar. LÄS MER
3. Framtidens lånemarknad : tillgänglig och anonym
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBSSammanfattning : Smålån via sms är ett relativt nytt fenomen som uppkom år 2006 på den svenska lånemarknaden. I media har det lyfts fram mycket kritik mot smslångivarnas verksamhet som främst grundar sig på att människor får låna även om de har dålig ekonomi, låg inkomst eller betalningsanmärkningar. LÄS MER
4. SMS-lån : den skambelagda låneformen
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomiSammanfattning : Ett SMS-lån är ett lån som kan tecknas genom att skicka ett SMS till ett kreditföretag, alternativt genom att fylla i ett formulär på företagets webbplats. Lånen ska betalas tillbaka snabbt och har höga avgifter. Lånen karakteriseras av den korta löptiden och de låga lånebeloppen. LÄS MER
5. Vilka ungdomar är det som tar SMS-lån och varför?
Kandidat-uppsats, Institutionen för teknik och samhälleSammanfattning : SMS-lån är ett samhällsproblem där olika aktörer är inblandade. Utifrån treforskningsmetoder; kvantitativ- och kvalitativ undersökning samt innehållsanalys av tidningsartiklarna, har synsättet på fenomenet vidgats. Undersökningspopulationen som består av unga SMS-låntagare mellan 18-25 år, var en väldigt svår grupp att nå. LÄS MER