Sökning: "media effekt på aktiemarknaden"
Visar resultat 6 - 7 av 7 uppsatser innehållade orden media effekt på aktiemarknaden.
6. Rationalitet och psykologi i investeringsbeslut : En studie av svenska fondförvaltare
Magister-uppsats, FöretagsekonomiSammanfattning : Bakgrund: Anomalier på aktiemarknader, som bubblor och krascher, har länge legat till grund för diskussioner kring relevansen av traditionella finansiella teorier om den effektiva marknaden och investerares rationalitet. Människorna bakom aktiemarknadens köp- och säljknappar handlar inte alltid rationellt utan påverkas inför ett investeringsbeslut av rykten, information, media, analyser, tips, beslutsproblematik, prestationspress och annat. LÄS MER
7. Samband mellan rapportinformation, förväntningar och kursutveckling på den svenska aktiemarknaden.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Titel: Samband mellan rapportinformation, förväntningar och kursutveckling på den svenska aktiemarknaden. Författare: Johan Källlstrand, Jonas Mjöbäck och Mikael Tarnawski-Berlin Handledare: Tore Eriksson, Hossein Asgharian Problem: I samband med att börsbolagen offentliggör sina kvartalsrapporter ägnas stor uppmärksamhet i media till hur det redovisade resultatet avviker från marknadens förväntningar. LÄS MER