Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Elevernas inflytande över hur mobiltelefonen används i skrivprocessen inom svenskundervisningen : Empirisk studie med elevers åsikter och erfarenheter kring användningen och inflytandet av mobiltelefon i undervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Svenska språket

    Författare :Victoria Wallberg; [2020]
    Nyckelord :Skriva; svenska; digitalt skrivande; skrivprocessen; mobiltelefon;

    Sammanfattning : Syftet med föreliggande studie är att ta reda på vad högstadieeleverna anser om användningen av smarta mobiltelefoner i skolan och mer specifikt inom svenskämnet samt vilka råd de vill ge lärare gällande mobiltelefonanvändningen inom svenskämnet och vilket inflytande de önskar inom svenskämnet. I digitaliseringsdebatten är pedagogers och hjärn-forskares röster höga emedan eleverna lyser med sin frånvaro. LÄS MER

  2. 2. Hälsobegreppet i ämnet idrott och hälsa : Hur uppfattar och arbetar idrottslärarna med hälsoperspektivet i ämnet idrott och hälsa?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet

    Författare :David Fernros; [2015]
    Nyckelord :Nyckelord: Hälsa; undervisning; Idrott; fysisk aktivitet;

    Sammanfattning : Sammanfattning Syftet med denna studie var att undersöka hur verksamma lärare i idrott och hälsa uppfattar och arbetar med hälsa i sin undervisning. Hur uppfattar lärarna hälsoperspektivet? Hur ser lärare i Idrott och hälsa på att undervisa om hälsa? Hur vill lärarna ta sig an hälsoperspektivet i undervisningen? Undersökningen har en kvalitativ ansats och resultaten baseras på fem intervjuer som gjorts med lärare i ämnet Idrott och hälsa. LÄS MER

  3. 3. Störande elevbeteenden på gymnasiet : En kvalitativ intervjustudie sett ur ett lärarperspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande; Linköpings universitet/Utbildningsvetenskap

    Författare :Niklas Fredriksson; Johan Lundqvist; [2014]
    Nyckelord :Störande beteende; gymnasielärare; elever; korrigeringar;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie har varit tvådelat. För det första var syftet att beskriva och förstå sex gymnasielärares uppfattningar om störande beteende hos elever i den gymnasiala klassrumsmiljön. För det andra handlade det om att beskriva och förstå gymnasielärarnas åtgärder och korrigeringar gentemot störande beteende. LÄS MER

  4. 4. Att utgå ifrån eleverna? : En undersökning av hur lärare uppfattar att de förhåller sig till eleverna i religionsundervisningen på gymnasiet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Janna Trilety; [2013]
    Nyckelord :Didaktik; Gymnasiet; Religionslärare; Intervju; Undervisningsval;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats har varit att ta reda på hur lärare uppfattar att de förhåller sig till eleverna, när de gör sina undervisningsval i kursen Religionskunskap A på gymnasiet. I förhållande till detta har elevers studieinriktningar varit en faktor som studerats, för att undersöka om dessa har inverkan på undervisningen. LÄS MER

  5. 5. En studie av hur matematiklärare på gymnasiet upplever sin kunskapsnivå i Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK)

    Magister-uppsats, Institutionen för datavetenskap, fysik och matematik, DFM

    Författare :Maria Sundberg; [2012]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Den digitala utvecklingen både i samhället i stort och inom utbildning accelererar som aldrig förr. Många ungdomar idag har tillgång till digitala verktyg så som dator, mobiltelefon, surfplatta mm. Detta ställer nya krav på utbildning och därmed också nya krav på lärarna. LÄS MER