Sökning: "motivation and Vasaloppet"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden motivation and Vasaloppet.

  1. 1. Sponsring av idrottsevenemang som ett internt verktyg : En kvalitativ studie om hur Vasaloppets huvudsponsorer använder sponsring internt för att påverka de anställdas arbetsmotivation

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Carl Sköld; Julia Johansson; [2020]
    Nyckelord :sponsorship; sport event sponsorship; internal marketing; work motivation; staff pride; employee engagement; values; sponsring; sponsring av idrottsevenemang; intern marknadsföring; arbetsmotivation; stolthet; engagemang; värderingar;

    Sammanfattning : Sponsring av idrottsevenemang innefattar ett ömsesidigt utbyte mellan sponsorn och idrottsevenemanget vilket gör att sponsring blir aktuellt både i idrottsvärlden och företagsvärlden. Företag som sponsrar idrottsevenemang kan arbeta med sponsringen både externt och internt. LÄS MER

  2. 2. Sport events for future generations : A study of motivations behind environmentally sustainable actions within Swedish recreational sport events

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Globala studier

    Författare :Ann-Sofie Legind; Sofia Ranbäck; [2018]
    Nyckelord :sustainability; environmental sustainability; sport event; sustainable event; motivation; moral; strategic; pressure; Sweden; hållbarhet; miljömässig hållbarhet; sportevent; hållbart event; motivation; moral; strategisk; press; Vasaloppet; Vätternrundan; Sverige;

    Sammanfattning : A growing number of studies acknowledge the effect that sport events have on its surrounding environment as well as the effect the surroundings have on sport events. This has led to a larger focus on environmental sustainability within event organisations, something that however is motivated in very diverse ways and from different perspectives. LÄS MER

  3. 3. Motivation och målsättning till att genomföra och återigen delta i Vasaloppet

    Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :viktor Johansson; [2012]
    Nyckelord :goal settings; motivation and Vasaloppet; motivation; målsättning och Vasaloppet;

    Sammanfattning : Vasaloppet är världens äldsta och längsta skidlopp och inför loppet 2012 är 15800 deltagare anmälda. Tidigare forskning har rapporterat att 75 % av alla deltagare påverkas av yttre motivationsfaktorer till deltagande samt visat att målsättning är en effektiv strategi för att öka motivationen. LÄS MER