Sökning: "sponsring av idrottsevenemang"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden sponsring av idrottsevenemang.

  1. 1. Sponsring av idrottsevenemang som ett internt verktyg : En kvalitativ studie om hur Vasaloppets huvudsponsorer använder sponsring internt för att påverka de anställdas arbetsmotivation

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Carl Sköld; Julia Johansson; [2020]
    Nyckelord :sponsorship; sport event sponsorship; internal marketing; work motivation; staff pride; employee engagement; values; sponsring; sponsring av idrottsevenemang; intern marknadsföring; arbetsmotivation; stolthet; engagemang; värderingar;

    Sammanfattning : Sponsring av idrottsevenemang innefattar ett ömsesidigt utbyte mellan sponsorn och idrottsevenemanget vilket gör att sponsring blir aktuellt både i idrottsvärlden och företagsvärlden. Företag som sponsrar idrottsevenemang kan arbeta med sponsringen både externt och internt. LÄS MER

  2. 2. Svenska sponsorers effektmätning av sponsring : En studie om svenska sponsorers effektmätning av sponsring

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Pontus Olofsson; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Sports sponsorship is a marketing method that grows incredibly fast on the market. Already about 20 years ago it was difficult to find a sporting event that was not sponsored in any way and the more time has passed, the more the sponsorship has grown. LÄS MER

  3. 3. Motivation bakom sponsring : en fallstudie ur sponsorernas perspektiv

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Fredrik Barnekow; Oscar Wallmark; Heini Mansikkamäki; [2018]
    Nyckelord :sponsring; motivation; varumärkeskännedom; image; relationer; varumärkesassociation;

    Sammanfattning : Nästan alla människor har någon gång kommit i kontakt med sponsring. Vi ser välkända logotyper från stora företag i samband med idrottsevenemang, konserter och liknande tillställningar. Vid första anblick kanske det inte verkar anmärkningsvärt, lite logotyper utspridda vid olika event. LÄS MER

  4. 4. Sponsring blir vad man gör det till : En studie om varför företag använder sponsring av idrottsevenemang som en kommunikationskanal

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Siri Frimodig; Sofia Jäger Stenberg; [2016]
    Nyckelord :Sponsoring; Sponsors; Sporting events; Relationship marketing; Brand awareness; Sponsring; sponsorer; idrottsevenemang; relationsmarknadsföring; varumärkeskännedom;

    Sammanfattning : Background: Marketing communication is constantly changing and one way to communicate with customer is to use sponsoring. Sponsorship in sport has changed over the past years and new opportunities has developed. It is therefore interesting to ask sponsors what their opinion about sponsoring is. LÄS MER

  5. 5. Sponsring av Skid-VM i Falun : En studie av regionala sponsorers vilja att delta isponsornätverket Beyond Skiing

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :William Grenholm; [2015]
    Nyckelord :Sponsring; regional sponsring; sponsornätverk;

    Sammanfattning : Stora idrottsevenemang är till stor del beroende av de intäkter som kommer från sponsrandeföretag. Inför skid-VM i Falun 2015 startade organisationen Beyond Skiing Foundation ABett projekt i form av ett sponsornätverk. LÄS MER