Sökning: "motives"

Visar resultat 31 - 35 av 2263 uppsatser innehållade ordet motives.

  1. 31. KINESISKA DIREKTINVESTERINGAR

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :David Pihl; [2023-02-07]
    Nyckelord :Kinesiska direktinvesteringar; energisäkerhet; kommersiella och politiska motiv Chinese direct investments; energy security; commercial and political motives.;

    Sammanfattning : By reducing fossil fuel reliance and introducing renewable energy the EU could decrease their dependence of external energy suppliers and strengthen their member states’ energy security. However, increasing Chinese direct investments into the EU’s energy sector has caught academic and political attention, partly because the investments can entail new problems regarding member states’ energy security. LÄS MER

  2. 32. Cash Holdings, Secured Debt and Collateral

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anton Wihlborg; Philip Dahl; [2023]
    Nyckelord :Corporate Cash Holdings; Secured Debt; Unencumbered Tangibility; Precautionary Motive; Financial Constraints; Business and Economics;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to empirically investigate the relationship between unencumbered tangibility and cash holdings, and to evaluate if corporations consider them to be substitutable variables of corporate liquidity. The study relies on a panel data set and then employs a firm fixed effect regression model to estimate the strength and direction of the relationship of interest. LÄS MER

  3. 33. It Takes Two to Tango: Perceptions and Motivations Towards Campaign Clientelism in Zambia

    Master-uppsats, Lunds universitet/Graduate School

    Författare :Fubu Ngubu; [2023]
    Nyckelord :Keywords: Campaign clientelism; Information theory; mixed methods; System justification theory; Zambia.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Various studies on clientelism usually start from a common puzzle: Why is campaign clientelism widely practised by politicians even when they have no means of ensuring reciprocity from the voters? Similarly, why is campaign clientelism widespread amongst voters despite its numerous negative consequences on societies, democracy, and development? These puzzles have motivated my research, where I attempt to understand the perceptions and motivations of politicians and voters towards campaign clientelism in Zambia. To address the research question, two forms of data collection methods were utilised, in-depth interviews with politicians at the local level and a survey of voters in densely populated areas (Lusaka and Kitwe). LÄS MER

  4. 34. Investeringar i namnrättigheter för arenor : En studie om hur företag motiverar och resonerar kring namnrättsinvesteringar

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Erik Cajnerud; Julius Forsberg; [2023]
    Nyckelord :Stadium naming rights; intangible investment; market investment; investment process; investment decision; stakeholder theory; Namnrättigheter; immateriella investeringar; marknadsinvesteringar; investeringsprocess; investeringsbeslut; intressentteori;

    Sammanfattning : Bakgrund: Investeringar i namnrättigheter för en arena eller idrottsanläggning kan definieras som en transaktion där pengar byter ägare för att säkra rätten att namnge en idrottsanläggning. Denna typ av investering har under de senaste decennierna ökat dramatiskt. LÄS MER

  5. 35. Vad motiverar en person att delta i en motionsintervention på sin arbetsplats? : En kvalitativ studie som undersöker vilka motiv en anställd har för att delta i en hälsofrämjande åtgärd.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Malin Lindholtz; [2023]
    Nyckelord :Exercise intervention; Health Promotion; Motivation to Exercise; Physical Activity; Walking Challenge; Motionsintervention; Friskvårdsatsning; Motivation till motion; Fysisk aktivitet; Stegtävling;

    Sammanfattning : Syftet med föreliggande studie var att undersöka vad anställda, som har deltagit i en motionsintervention initierad av sin organisation i form av stegtävling, beskrev för motiv till deltagande. Totalt genomfördes tio intervjuer med en könsmässig fördelning på tre män och sju kvinnor i åldrarna 23-59 (M=37.7). LÄS MER