Sökning: "multi-sensory learning approach"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden multi-sensory learning approach.

  1. 1. Virtual alignment of real-world objects

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Tommy Ekberg; William Ekelund; [2023]
    Nyckelord :Ultra-wideband; Indoor positioning system; Document survey; NLoS; Multisensor; Trilateration; Localization;

    Sammanfattning : High accuracy localization of objects is a crucial function for many modern applications, such as virtual and augmented reality, robotics, and self-driving cars, among others. This requires determining precise location of objects indoors, which is a challenging task. LÄS MER

  2. 2. Including You -Strategies for Including Students with Dyslexia in Regular English Classroom Practice

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Linnea Hallman; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This study aims to investigate what strategies teachers of English as a foreign language (EFL) apply in their teaching in order to include students with dyslexia in the regular classroom practice, with regard for the effects that the learning disorder has on English acquisition and the possibility to successfully learn the language. The purpose is to research how the participating teachers view inclusion, what strategies they apply in their own teaching to provide it, and how familiar they are with theoretical approaches regarding inclusion for students with dyslexia, in order to provide better insight into which strategies that are used and teachers’ preparedness to accommodate to the educational needs of today’s diverse student body. LÄS MER

  3. 3. Datorgenererade formers påverkan på studenters memorering av abstrakta termer

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Martin Wedberg; Oscar Wiigh; [2018]
    Nyckelord :Memorering; memoreringshjälpmedel; datorgenererade former; abstrakta termer; minnesteknik; studenter;

    Sammanfattning : Att memorera abstrakta koncept och begrepp är en nödvändig del av lärandeprocessen för dagens studenter. Genom att underlätta denna process, till exempel tidsmässigt, skulle studenter kunna bli duktigare i deras studier som kräver en del memorering och således ägna mer tid åt kritiskt och abstrakt tänkande. LÄS MER

  4. 4. Intensivundervisning – ett multisensoriskt approach : En fallstudie av en SUM-elevs grundläggande taluppfattning under multisensorisk intensivundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematikdidaktik (MD)

    Författare :Linda Berton; [2014]
    Nyckelord :SEN-students in the subject of mathematics; number sense; multi-sensory mathematic; intensive instruction; intervention and NUMICON®.; SUM-elever; taluppfattning; multisensorisk matematik; intensivundervisning; intervention och NUMICON®.;

    Sammanfattning : I denna studie undersöks vad som sker i intensivundervisning där en SUM-elev, elev med särskilda utbildningsbehov i matematik, erbjuds multisensorisk undervisning. Vilken utveckling som sker vad gäller elevens taluppfattning, samt olika uttryck för lärande i undervisningsprocessen är också något som studeras. LÄS MER

  5. 5. Dyslexia and Foreign Language Learning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Lina Knudsen; [2012]
    Nyckelord :dyslexia; foreign language learning; second language acquisition; learning disabilities; multi-sensory learning approach;

    Sammanfattning : This essay looks at the language based disorder dyslexia and how it affects students’ ability to learn a foreign language. It will look closer at the strategies and tools foreign language teachers use to tackle the problems a dyslexic student may have when learning a new language. LÄS MER