Sökning: "intervention och NUMICON®."

Hittade 3 uppsatser innehållade orden intervention och NUMICON®..

  1. 1. Kombinationen av helhet och delar i subtraktion : En intervention i skriftlig subtraktion på nivå 3 i årskuserna 4 och 5 med Numicon och bildstöd

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Pedagogik och didaktik; Linköpings universitet/Utbildningsvetenskap

    Författare :Anna Ström; [2019]
    Nyckelord :single case; RTI; CRA; subtraktion; Numicon; bildstöd;

    Sammanfattning : En experimentell fallstudie inom skolämnet matematik har genomförts i single case-design där den enskilda individen är sin egen kontrollgrupp. Tidigare forskning indikerar att enskild intensiv undervisning på nivå 3 enligt RTI-modellen verkar leda till att elevernas förståelse av matematik ökar. LÄS MER

  2. 2. Delar av det hela : En fallstudie om hur multisensoriskt material påverkar SUM-elevers grundläggande förståelse för bråkräkning.

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematik (MA)

    Författare :Malin Valtersson; Anna Strömhag; [2017]
    Nyckelord :Intensive education; rational numbers; multisensory material; NUMICON® and SEN-students.; Intensivundervisning; rationella tal; multisensoriskt material; NUMICON® och SUM-elever.;

    Sammanfattning : Abstrakt Svensk titel: Delar av det hela. En fallstudie om hur multisensoriskt material påverkar SUM-elevers grundläggande förståelse för bråkräkning.   English title: Part of the whole. A case study on how multisensory material affects SEN-students' basic understanding of fractions. LÄS MER

  3. 3. Intensivundervisning – ett multisensoriskt approach : En fallstudie av en SUM-elevs grundläggande taluppfattning under multisensorisk intensivundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematikdidaktik (MD)

    Författare :Linda Berton; [2014]
    Nyckelord :SEN-students in the subject of mathematics; number sense; multi-sensory mathematic; intensive instruction; intervention and NUMICON®.; SUM-elever; taluppfattning; multisensorisk matematik; intensivundervisning; intervention och NUMICON®.;

    Sammanfattning : I denna studie undersöks vad som sker i intensivundervisning där en SUM-elev, elev med särskilda utbildningsbehov i matematik, erbjuds multisensorisk undervisning. Vilken utveckling som sker vad gäller elevens taluppfattning, samt olika uttryck för lärande i undervisningsprocessen är också något som studeras. LÄS MER