Sökning: "musikteknik"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet musikteknik.

  1. 1. Musikproduktion på gymnasienivå : en kvalitativ studie om musikproduktionslärares kompetenser och erfarenheter

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :Gustav Tanner; [2024]
    Nyckelord :Musikproduktionskultur; musikproduktionslärare; musikpedagogik; gymnasiet;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att skapa förståelse för vilken typ av kunskap en musikproduktionslärare besitter, och vilka av musikproduktionslärarnas färdigheter som är mest betydelsefulla för undervisning inom ämnet musikproduktion. För att ta reda detta har jag genomfört tre internet baserade intervjuer med musikproduktionslärare som alla arbetar inom fältet på svenska gymnasieskolor. LÄS MER

  2. 2. Digital musikteknik i musikpraktik : Musiklärares användning av digital teknik, digitala verktyg och digitala medier.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskap

    Författare :Anette Sjölander; [2019]
    Nyckelord :musikundervisning; digitalisering; musikskapande; digital teknik;

    Sammanfattning : In 2011, when the new curriculum was presented, digital tools were included as a central content and mainly in terms of music creation (Skolverket, 2011). The purpose of this study is to find out how music teachers use digital learning tools and how the digital learning tools affect them in their teaching. LÄS MER

  3. 3. Digital musikteknik i musikpraktik : Musiklärares användning av digital teknik, digitala verktygoch digitala medier.

    M1-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för estetiska ämnen i lärarutbildningen

    Författare :Anette Sjölander; [2019]
    Nyckelord :musikundervisning; digitalisering; musikskapande; digital teknik;

    Sammanfattning : In 2011, when the new curriculum was presented, digital tools were included as a centralcontent and mainly in terms of music creation (Skolverket, 2011). The purpose of this study isto find out how music teachers use digital learning tools and how the digital learning toolsaffect them in their teaching. LÄS MER

  4. 4. ”Ett, två, tre, fyra” - en analyserande studie i musikundervisning och musikteknik i förskolan ur ett posthumanistiskt perspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Daniel Gunneberg; Jonatan Malmberg; [2018]
    Nyckelord :garageband; intra-aktion; musikteknik; musikundervisning; posthumanistiskt perspektiv;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att ur ett posthumanistiskt perspektiv undersöka och analysera tre undervisningsstunder i musik med och utan Garageband. Ur studiens syfte har följande frågeställningar växt fram; Hur ser relationen ut mellan linjär och icke-linjär musikundervisning och Hur framträder transdisciplinärt samt musikaliskt innehåll i intra-aktionen mellan barn och musikskapande i iPad? Studiens empiriska material är insamlat på en förskola i Malmö och har videodokumenterats för vidare transkribering. LÄS MER

  5. 5. Performance Optimization of Signal Processing Algorithms for SIMD Architectures

    Master-uppsats, KTH/Reglerteknik

    Författare :Sharan Yagneswar; [2017]
    Nyckelord :SIMD; ARM; Vectorization; DSP; NEON; IIR; Envelope; Complex; Performance Optimization; SIMD; ARM; Vektorisering; DSP; NEON; IIR; Kuvert; Komplex; Prestandaoptimering;

    Sammanfattning : Digital Signal Processing(DSP) algorithms are widely implemented in real time systems.In fields such as digital music technology, many of these said algorithms areimplemented, often in combination, to achieve the desired functionality. When itcomes to implementation, DSP algorithms are performance critical as they havetight deadlines. LÄS MER