Sökning: "online synchronous communication"

Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden online synchronous communication.

  1. 1. “I am the problem, it’s me” : A Netnographic Analysis of ‘Swiftie’ Prosumers on YouTube Shorts

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Írisz Beatrix Ősze; [2023]
    Nyckelord :Fan Studies; music fandom; online fan communities; Swifties U G; prosumption; interpretivism; Netnography; YouTube Shorts;

    Sammanfattning : The popularity of Taylor Swift has been growing rapidly on social media after the release of her ‘Midnights’ album on 21 October 2022. The lead single of the album, ‘Anti- Hero’ and the ‘Anti-Hero Challenge’ initiated by the singer inspired 17 thousand fans (Swifties) to share their own anti-heroic stories inspired by the song. LÄS MER

  2. 2. Eye movement during available Eye Contact, Skewed Visuality and Time Delay in Video Conversation

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Foteini Gkivizini; [2022]
    Nyckelord :online video call; eye movement; eye tracking; eye contact; online synchronous communication; social breathing; videosamtal online; ögonrörelser; ögonspårning; ögonkontakt; synkron kommunikation online; social andning;

    Sammanfattning : Online conversations via video have nowadays partially replaced face to face contact, and there are some challenges that occur in video conversations, e.g., time delay and the placement of the camera which leads to eliminating the possibility for direct eye contact, and time delay. LÄS MER

  3. 3. Distanserad användning av Onlinebaserad skolmiljö i skolan : En kvantitativ fallstudie om elevers upplevelse av Synkrona kommunikationsverktyg & Lärplattformar

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Albin Löfving; Anton Klasson; [2022]
    Nyckelord :Lärplattform; Onlinebaserad skolmiljö; Skola; Synkron kommunikationsverktyg;

    Sammanfattning : En Nationell digitaliseringsstrategi släpptes av svenska myndigheter året 2017. Syftet med strategin om att digitalisera skolverksamheten har till syftet att öka effektivitet och stimulering i samband med skolverksamhet och elev. Baserat på omständigheter har skolan behövt digitalisera sin verksamhet i gymnasiet i full utsträckning. LÄS MER

  4. 4. Sfi-lärares erfarenheter av distansundervisning våren 2020

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Svetlana Söderlund; Margareta Öllsjö; [2021]
    Nyckelord :spring 2020; sfi; sfi-teachers; pandemic; distance education; experiences; strategies; synchronous and asynchronous communication; digital tools; digital resources; digital technology; pedagogical challenges; teaching challenges; våren 2020; sfi; sfi-lärare; pandemi; distansundervisning; erfarenheter; strategier; synkron och asynkron kommunikation; digitala verktyg; digitala resurser; digital teknologi; pedagogiska utmaningar; undervisningsutmaningar; lärandeutmaningar;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka sfi-lärares erfarenheter av distansundervisning under våren 2020. Studiens fokus ligger på att undersöka hur digitala verktyg anpassades till elevernas olikheter, hur kommunikationen med eleverna etablerades och vilka arbetssätt och metoder som kännetecknade sfi-lärares distansundervisning. LÄS MER

  5. 5. Communication Over Virus-Induced Distance : A Qualitative Study on the Implications of English Language Teaching During the COVID-19 Pandemic

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Theodor Möll; Joakim Arnberg; [2021]
    Nyckelord :COVID-19; synchronous online teaching; ESL; PICRAT; communication;

    Sammanfattning : As a result of the COVID-19 pandemic, educators across the world saw a sudden shifttowards conducting their teaching online. As research has revealed that interpersonalcommunication is among the most impacted areas of education, this study aims to investigatehow English language teachers in Sweden have adapted their methods and utilized thetechnologies they have been reliant on to conduct their teaching remotely to facilitate interstudent and student-teacher communication. LÄS MER