Sökning: "synkron kommunikation online"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden synkron kommunikation online.

  1. 1. Eye movement during available Eye Contact, Skewed Visuality and Time Delay in Video Conversation

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Foteini Gkivizini; [2022]
    Nyckelord :online video call; eye movement; eye tracking; eye contact; online synchronous communication; social breathing; videosamtal online; ögonrörelser; ögonspårning; ögonkontakt; synkron kommunikation online; social andning;

    Sammanfattning : Online conversations via video have nowadays partially replaced face to face contact, and there are some challenges that occur in video conversations, e.g., time delay and the placement of the camera which leads to eliminating the possibility for direct eye contact, and time delay. LÄS MER

  2. 2. Distanserad användning av Onlinebaserad skolmiljö i skolan : En kvantitativ fallstudie om elevers upplevelse av Synkrona kommunikationsverktyg & Lärplattformar

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Albin Löfving; Anton Klasson; [2022]
    Nyckelord :Lärplattform; Onlinebaserad skolmiljö; Skola; Synkron kommunikationsverktyg;

    Sammanfattning : En Nationell digitaliseringsstrategi släpptes av svenska myndigheter året 2017. Syftet med strategin om att digitalisera skolverksamheten har till syftet att öka effektivitet och stimulering i samband med skolverksamhet och elev. Baserat på omständigheter har skolan behövt digitalisera sin verksamhet i gymnasiet i full utsträckning. LÄS MER

  3. 3. Användartest av kommunikationsprototyp för skrivna realtidsdiskussioner

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Alex Håkman Skoglöf; [2021]
    Nyckelord :Användartest; Chatt; CriseIT; CriseIT-2; CSCW; Kollaboration; Kollaborativt Arbete; Kommunikation; Online; Prototyp; Realtid; Synkron; Webbaserat;

    Sammanfattning : Att genomföra kris- och samverkansövningar är tidskrävande och kostsamma på grund av långa planeringstider och långa resesträckor mellan deltagarna. CriseIT-2 är ett forsknings- och utvecklingsprojekt vars uppgift är att ta fram digitala stöd för att underlätta genomförandet av kris- och samverkansövningar. LÄS MER

  4. 4. Sfi-lärares erfarenheter av distansundervisning våren 2020

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Svetlana Söderlund; Margareta Öllsjö; [2021]
    Nyckelord :spring 2020; sfi; sfi-teachers; pandemic; distance education; experiences; strategies; synchronous and asynchronous communication; digital tools; digital resources; digital technology; pedagogical challenges; teaching challenges; våren 2020; sfi; sfi-lärare; pandemi; distansundervisning; erfarenheter; strategier; synkron och asynkron kommunikation; digitala verktyg; digitala resurser; digital teknologi; pedagogiska utmaningar; undervisningsutmaningar; lärandeutmaningar;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka sfi-lärares erfarenheter av distansundervisning under våren 2020. Studiens fokus ligger på att undersöka hur digitala verktyg anpassades till elevernas olikheter, hur kommunikationen med eleverna etablerades och vilka arbetssätt och metoder som kännetecknade sfi-lärares distansundervisning. LÄS MER

  5. 5. Nätcoaching som ett komplement till lösningsförslag : En undersökning av en ny digital lärmiljö genomundersökande relation

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :William Friefeldt; Philip Gullberg; [2019]
    Nyckelord :Community of Inquiry; Relationship of Inquiry; Digital learning environment; Worked-examples; Undersökande gemenskap; undersökande relation; digital lärmiljö; lösningsförslag;

    Sammanfattning : Den tekniska utvecklingen har varit storskalig i världen och människors vardagsliv harändrats mycket det senaste seklet. I kontrast till detta har den svenska skolan inte sett sammahastiga tekniska utveckling. Samtidigt visar resultat från PISA att elevers resultat i matematiksjunker. Här identifieras två problem som måste lösas. LÄS MER