Sökning: "pedagogens roll i leken"
Visar resultat 31 - 35 av 89 uppsatser innehållade orden pedagogens roll i leken.
31. Pedagogens roll i den fria leken - stöttande av barn språkliga utveckling
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Stockholms universitet/Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
32. Räknas all rörelse? : Den fria leken och oplanerad rörelse
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap (UV)Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka i vilken mån pedagogerna är medvetna om den omedvetna rörelsen och om de flätar samman leken så rörelsen sker på ett lustfyllt sätt. Pedagogens har en stor roll när det gäller att inspirera och locka till all sorts rörelse. LÄS MER
33. Den fria leken : En studie om pedagogers syn på den fria leken och deras roll i den
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : The purpose of this study is to investigate what role and place the free play has in a preschool, and what role teachers have in the free play. I have chosen to research the problem with an ethnographic approach, where I have been included as a part of the studied group. LÄS MER
34. Matematiska tal och problemlösning bland barn i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : The purpose of this study was to gain insight into how children in preschool meet and experience number and problem solving in mathematics and to explore how the preschool teacher stimulates and supports children in their learning and development during this process. In order to obtain views on how this appears in kindergarten, I chose to start out from preschool teachers' perceptions and the image I got from several observations, in various nursery classes. LÄS MER
35. Barn som leker och inte leker i den fria leken. Några förskollärares uppfattningar
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikSammanfattning : Syfte och frågeställningar Studiens syfte är att undersöka förskollärares uppfattningar av förhållanden för barn som inte leker i den fria leken i förskolan. Studiens frågeställningar är: 1. Hur uppfattar förskollärare att de arbetar med den fria leken? 2. Hur uppfattar förskollärare barn som inte leker i den fria leken? 3. LÄS MER