Sökning: "perceptions and satisfaction"

Visar resultat 1 - 5 av 176 uppsatser innehållade orden perceptions and satisfaction.

  1. 1. Navigating the Remote Landscape: Practices and Perceptions of Remote IT Team Leaders : A Survey-Based Study on Team Leaders Working Remote in the European IT Industry

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Athanasios Pailas; [2024]
    Nyckelord :Remote; Virtual; Work; Team; Leaders; Leadership; Project; Management; Issues; Effects; Technostress; Anxiety; Practices; Perception; Productivity; Effectiveness; Software;

    Sammanfattning : The increasing prevalence of remote/virtual work arrangements, facilitated by advancements in technology, necessitates a deep understanding of the unique dynamics involved in managing remote teams. This master's thesis explored the role of leadership within remote/virtual working setups in the Information Technology industry in Europe. LÄS MER

  2. 2. Direktörer i diadem : En studie kring hur genusroller och stereotyper påverkarkarriärvägar och ledarskap inom företagsvärlden

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Vilma Brommels; Josephine Bäcklund; [2024]
    Nyckelord :Schein s Career Anchors Theory; Social Role Theory; Ethics of Care.; Scheins Karriärankarteori; Rollteori; Social identifieringsteori; Omsorgsetik;

    Sammanfattning : Titel: Direktörer i diadem - En studie kring hur genusroller och stereotyper påverkarkarriärvägar och ledarskap inom företagsvärlden Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Vilma Brommels och Josephine Bäcklund Handledare: Monika Wallmon Datum: 2024 – januari Syfte: Syftet med denna studie är att utforska uppfattningar och förväntningar som ställs på män och kvinnor i ledande positioner inom företagsvärlden, med särskilt fokus på hur dessa uppfattningar och förväntningar är rotade i och påverkas av genusroller enligt Social role-teorin samt Edgar Scheins Karriärankarteori. Metod: Blandad metodansats, kombinerade både kvalitativa och kvantitativa tekniker, med tyngd i den kvalitativa delen. LÄS MER

  3. 3. KVINNLIG ARBETSMIGRATION: Srilankesiska kvinnors arbetsmigration: En kvalitativ studie om motiv, erfarenheter och utfall.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för globala studier

    Författare :Mathilda Schill; [2023-10-26]
    Nyckelord :Migration; kvinnlig arbetsmigration; feminisering av arbetsmigration; pushoch pullfaktorer; remitteringar; könsskillnader; kulturell anpassning; egenmakt;

    Sammanfattning : This study examines the motives, experiences, and outcomes of female international labor migration in Sri Lanka. It emphasizes the significance of understanding personal motives and experiences, as well as how these experiences have influenced the women's perceptions of their migration decisions. LÄS MER

  4. 4. PERCEPTION OF URBAN TREES AND THEIR ECOSYSTEM SERVICES

    Master-uppsats, Göteborgs universitet / Institutionen för biologi och miljövetenskap

    Författare :Emma Dalros Sköld; [2023-08-03]
    Nyckelord :perceptions; tree preferences; urban trees; ecosystem services;

    Sammanfattning : Global urbanization is one of the most wide-ranging, irreversible, and rapid land-use changes in modern history. Natural elements, such as trees, should be incorporated into cities to produce sustainable urban environments. LÄS MER

  5. 5. Social media and reference points: How people are affected by watching high economic status

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Filhage Wahlström Elias; [2023-06-29]
    Nyckelord :Social media; Reference points; Desires consumption; Labor supply; Life satisfaction;

    Sammanfattning : This paper presents an experimental survey study investigating the potential effects of social media usage on economic perceptions and life satisfaction by influencing reference points. The prediction is that watching people with high economic status on social media raises reference points, resulting in increased preferences for consumption and salary. LÄS MER