Sökning: "Reference points"

Visar resultat 1 - 5 av 432 uppsatser innehållade orden Reference points.

  1. 1. Social media and reference points: How people are affected by watching high economic status

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Filhage Wahlström Elias; [2023-06-29]
    Nyckelord :Social media; Reference points; Desires consumption; Labor supply; Life satisfaction;

    Sammanfattning : This paper presents an experimental survey study investigating the potential effects of social media usage on economic perceptions and life satisfaction by influencing reference points. The prediction is that watching people with high economic status on social media raises reference points, resulting in increased preferences for consumption and salary. LÄS MER

  2. 2. VAD TITTAR BARNEN PÅ, EGENTLIGEN? Representation i Youtubeinnehåll som konsumeras av barn i åldern 9–12 år

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Matilda Liebig; [2023-03-10]
    Nyckelord :Representation; Youtube; barn; genus; intersektionalitet; ECA;

    Sammanfattning : Executive summary Different media outlets have a big role in shaping our perception of reality, perhaps even more so for children. They have fewer reference points with real life than us adult, what they see in various channels is more or less all they know of the outside world. LÄS MER

  3. 3. Exploring Greenhouse Gas Emissions and socio-economic factors for climate change mitigation: A worldwide clustering analysis

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Nationalekonomiska institutionen; Lunds universitet/Statistiska institutionen

    Författare :Anna Pasini; [2023]
    Nyckelord :GHG emissions; Climate Change; Panel Data; Gaussian Mixture Models Cluster Analysis; PCA; Business and Economics;

    Sammanfattning : In response to the pressing need to address climate change and reduce global greenhouse gas (GHG) emissions, this study implemented Gaussian Mixture Models Clustering to detect the levels of GHG emissions and related socio-economic factors in 174 countries. To handle the panel data, Principal Component Analysis was conducted to achieve dimension reduction. LÄS MER

  4. 4. Design Automation of Air Intake Lips on an Aircraft : How to implement design automation for air intake lips in a later design concept phase

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Produktrealisering

    Författare :Wilma Blixt; Hilda Schönning; [2023]
    Nyckelord :Design Automation; Imagine and Shape; Subdivided surface; 3DExperience; CATIA; Air intake; MOKA; Knowledge Based Engineering;

    Sammanfattning : Air intakes are complex components that are critical for the propulsion of the aircraft. The design has to consider requirements from several different departments, often contradictory. Additionally, the air intakes need to cooperate with other critical components. This makes testing of the models crucial, hence time-demanding. LÄS MER

  5. 5. Kommunikationsstrategier vid regelförändring: En fallstudie om implementeringen av IFRS 16

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Aleksandar Pijunovic; Hugo Rosén; Elin Woldt; [2023]
    Nyckelord :IFRS 16; Redovisningskommunikation; Standardövergång; IASB:S föreställningsram; Impression management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Uppsatstitel: Kommunikationsstrategier vid regelförändring Seminariedatum: 11 januari 2023 Kurs: FEKH69 Examensarbete i redovisning på kandidatnivå, 15 HP Företagsekonomiska institutionen, Lunds universitet Författare: Aleksandar Pijunovic, Hugo Rosén och Elin Woldt Handledare: Alexander Hedlund Nyckelbegrepp: IAS 17, IFRS 16, regelförändring, leasing, kommunikation Syfte: Syftet med studien är att undersöka om företags kommunikationsstrategier vid regelförändring kan förklaras med IASB:s förreställningsram respektive impression management. Metod: Kvalitativmetod med en fallstudie Föreställningsram: Referensramen tar grund i de grundläggande kvalitativa egenskaperna i IASB:s föreställningsram samt kommunikationsstrategin impression management. LÄS MER