Sökning: "Swedish National Agency of Education Skolverket"

Visar resultat 1 - 5 av 152 uppsatser innehållade orden Swedish National Agency of Education Skolverket.

  1. 1. Hederskulturens påverkan på den svenska skolan : Hur arbetar den svenska skolan för att förebygga och motverka hederskultur och hedersrelaterat våld mot unga kvinnor

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för statsvetenskap (ST)

    Författare :Kastriot Berisha; [2024]
    Nyckelord :Hederskultur; Kvinnor; Skola; Skolverket;

    Sammanfattning : This essay aims to map how the Swedish school prevents and counters the culture of honor and honor-related violence directed at young women. The culture of honor has intensified in Swedish schools and is a relatively new area for Swedish schools to deal with. LÄS MER

  2. 2. Heder i skolan : Utmaningar och strategier för att hantera hedersrelaterade frågor inom skolvärlden

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Marcus Vazdekis; Nancy Hassan; [2024]
    Nyckelord :Heder; Skola; Våld; Hederskultur; Hedersrelaterad; Hedersproblematik.;

    Sammanfattning : Honour, a complex and in alot of ways scientifically unexplored topic, has caused a great debate in Swedish politics and media. A concept that has not only been a societal and judiciary issue but also a great challenge in Swedish schools; a place where knowledge, tolerance and respect is to be provided while battling the balance between discrimination and freedom of speech. LÄS MER

  3. 3. Förskolerektorers reflektioner kring förutsättningar och stöd för skolutvecklingsuppdraget

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)

    Författare :Johanna Jönsson; [2024]
    Nyckelord :Principal; pre-school; conditions; support; school development; theory of professionalization; Rektor; förskola; förutsättning; stöd; skolutveckling; professionsteori;

    Sammanfattning : Abstract As written in the pre-school's governing documents, principals are responsible for the work with school development and systematic quality work in the organization. In previous studies and in reports from the Swedish National Agency for Education, criticism has been given regarding, among other things, the lack of prerequisites and support for principals in carrying out school development. LÄS MER

  4. 4. Lärares perspektiv på studiebesök och gästundervisning inom samhällskunskapsundervisningen : Möjligheter och utmaningar

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Ellinor Falk; [2024]
    Nyckelord :study visits; field trips; guest education; guest lectures; social studies; teacher perspective; studiebesök; gästundervisning; gästföreläsning; lärarperspektiv; samhällskunskap;

    Sammanfattning : One of the main purposes with the subject of social studies is, according to The Swedish National Agency for Education (Skolverket), to foster future democratically active citizens and one way to achieve this is to use study visits and bring guests to the social studies education. The purpose of this study was therefore to research teachers’ opportunities and challenges to organize and conducting study visits and guest education. LÄS MER

  5. 5. Statligt arbete mot våldsbejakande extremism : En jämförande fallstudie kring Polismyndighetens och Skolverkets arbete för att motverka radikalisering och våldsbejakande extremism

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för statsvetenskap (ST)

    Författare :Oskar Hoset; [2023]
    Nyckelord :Polismyndigheten; Skolverket; Radikalisering; Våldsbejakande extremism; Preventionsåtgärder; Governmentality; Styrningsverktyg;

    Sammanfattning : The purpose with this study is to develop a deeper understanding about how Swedish governmental agencies can differ in how they handle radicalization and violent extremism as a community problem. The reason behind this study is the growth of attention on young western citizens being radicalized and involved in terrorist activity during the last decade. LÄS MER