Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Användning av film som stöd i matematikundervisning på högstadiet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Hanaa Alsibai; Hussameddin Elalan; Jehad Mohammad; [2022]
    Nyckelord :Film; matematik; multimodala; synsätt.;

    Sammanfattning : I detta arbete har vi arbetat med hur åtta verksamma lärare ser på film i matematikundervisningen. Syftet med denna studie har varit att ta reda på hur några verksamma, undervisande lärare ser på filmvisningen på högstadiets matematiklektioner. LÄS MER

  2. 2. En lärares syn på interaktivt lärande och begreppsutveckling ihistorieämnet

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutet för studier i Malmös historia (IMH)

    Författare :Emre Ekinci; Mohammed Esget; [2021]
    Nyckelord :Interactive learning; interactive teaching modules; pupils enjoyment; historical concepts; Literacy;

    Sammanfattning : The aim of this study is to examine how teachers understand interactive methods in history education in secondary and upper secondary school. The study is based on learning theories by Lev Vygotskij, John Dewey and Jean Piaget on how different interactive teaching methods can enhance pupils’ literacy. LÄS MER

  3. 3. Matematik i förskolan. - En studie om förskollärares syn på ämnet matematik i förskolan och deras arbete med vardagsmatematik

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Chantal Cortes Andrade; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Matematik är ett ämne som oftast förknippas med skolans matematik, vilket gör att arbetemed matematik i förskola får en annan upplevelse och uppfattning. Syftet med denna studie äratt se hur matematik upplevs i förskolan och hur förskolelärare uppfattar arbete medvardagsmatematik i förskolan. LÄS MER

  4. 4. Upplevelser, det tror jag är viktigt

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Julia Mundt-Petersen; Elinor Wallén; [2017]
    Nyckelord :naturvetenskap; förskola; natural sience; lärande; miljö; natur; utomhuspedagogik; ämneskunskap;

    Sammanfattning : Studiens syfte grundar sig i att skapa fördjupad förståelse för hur pedagoger arbetar med och skapar förståelse för naturvetenskap i vardagen i förskolan. Utförd studie är baserad på semistrukturerade kvalitativa intervjuer av tre förskollärare från en naturvetenskap-och teknikprofilerad förskola i södra Sverige. LÄS MER

  5. 5. Arbetsformer för huvudräkning - Arbetsformer som lärare i årskurserna F-3 använder för att främja elevernas huvudräkning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Svitlana Mykhashchuk; [2016]
    Nyckelord :arbetsformer; grundskola; huvudräkning; matematik; taluppfattning;

    Sammanfattning : I detta arbete har jag undersökt vilka arbetsformer som lärare i årskurserna F-3 använder för att främja elevers huvudräkning. I den empiriska studien har jag intervjuat fyra lärare som undervisar i matematik i de lägre årskurserna. Dessa lärare har olika examensår och olika utbildningar från olika universitet och högskolor. LÄS MER