Sökning: "printed books"

Visar resultat 1 - 5 av 105 uppsatser innehållade orden printed books.

  1. 1. ”HAR JAG EN BOK I ÖRONEN KAN JAG GÅ HUR LÅNGT SOM HELST”. En kvalitativ studie om användares relation till ljudböcker jämfört med tryckta böcker

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Henrietta Lundkvist; [2024-03-06]
    Nyckelord :Digital konvergens; streaming; algoritmer; ljudböcker; plattformar; uses gratifications; affordances;

    Sammanfattning : Har jag en bok i öronen kan jag gå hur långt som helst, or If I have a book in my ears, I can walk as far as I want, is a qualitative study that explores users' relationship with streamed audiobooks, compared to books in printed format. The choice of topic is driven by the fact that digitalization has transformed literature as a medium and the book industry as an enterprise. LÄS MER

  2. 2. Unlocking Poliphilo’s Dream: Towards a digital scholarly edition of the Hypnerotomachia Poliphili

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)

    Författare :Efthymia Priki; [2024]
    Nyckelord :Hypnerotomachia Poliphili; digital scholarly edition; early modern books; reception studies;

    Sammanfattning : Hypnerotomachia Poliphili is a fifteenth-century illustrated incunabulum first published in 1499 by Aldo Manuzio in Venice. It delivers the story of two lovers separated by death but united in a dream; in fact, the entire book is a complex, multi-layered dream narrative which gradually unfolds through the interaction between text and image, inviting readers to engage with its rich content in a playful manner. LÄS MER

  3. 3. Embracing the Digital Shift : An Empirical Analysis of Attitudes towards E-books among Pupils in Swedish Upper Secondary School

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Sebastian Stålnacke; [2023]
    Nyckelord :Digital books; E-books; E‐book lending; School libraries; Upper secondary schools; Young adults; Reading preferences;

    Sammanfattning : As digital reading has become ubiquitous in society it is reasonable to expect it in schools. Digital reading has not been without its controversies though. Using a sociocultural perspective this thesis examines attitudes, perceptions, and access to digital books among Swedish upper secondary school pupils, focusing on e-books. LÄS MER

  4. 4. Cromwell on the Moon; Or, Printing, Popularity, Persuasion : An Account of Text Reuse Patterns and Eighteenth-Century Utopian Thinking

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för ABM

    Författare :Kira Sophie Hinderks; [2023]
    Nyckelord :Utopias; Text Reuse; Intellectual History; Eighteenth Century; ECCO; Print Culture;

    Sammanfattning : This thesis approaches eighteenth-century utopian thinking from a new methodological angle, namely by utilising the Reception Reader, an open-access text reuse detection tool, to study a sub-corpus of 39 utopian works available in ECCO (Eighteenth Century Collections Online), the largest collection of digitised eighteenth-century texts printed in the British and Irish Isles. As the first study of text reuse in utopian thinking, this thesis shows that text reuse detection is a viable method for gaining new insights into eighteenth-century utopian thinking. LÄS MER

  5. 5. ”Det finns ingen app som kan lära elever att läsa!” : En kvalitativ studie om F-3 lärares erfarenheter kring valet av digitala texter kontra tryckta böcker i undervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Emma Berlin; Cecilia Svärd; [2023]
    Nyckelord :digital läsning; digitala texter; fysisk läsning; läsförståelse; tryckta böcker; undervisning;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att undersöka F3-lärares perspektiv i valet av tryckta böcker kontra digitala texter i deras undervisning samt identifiera eventuella orsaker till att läraren väljer det ena eller det andra pedagogiska verktyget i undervisningen.Studien är en kvalitativ studie med åtta deltagande informanter. LÄS MER