Sökning: "prisjämförelser"

Visar resultat 6 - 10 av 11 uppsatser innehållade ordet prisjämförelser.

  1. 6. Compact design of fish processing equipment and implementation of lean tools

    Master-uppsats, KTH/Industriell produktion

    Författare :Sergei Sharapov; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Following master thesis “Compact design of fish processing equipment and implementation of lean tools” contains description and technical information about newly developed fish processing equipment which includes 122 sub-assemblies and 626 parts. Completely new technical documentation was created and used to manufacture real and functional prototype. LÄS MER

  2. 7. Jämförande reklam : Och domstolarnas syn på rättfärdigandegrunderna i förhållande till rekvisiten i 18§ MFL.

    Kandidat-uppsats, IHH, Rättsvetenskap

    Författare :Jonas Truedsson; [2010]
    Nyckelord :Immaterialrätt; Marknadsrätt; Jämförande reklam;

    Sammanfattning : Jämförande reklam innebär att en produkt ställs mot en konkurrent eller dennes produkt för att jämföra olika egenskaper. Detta kan ske direkt, genom att en produkt jämförs med en tydligt utpekad konkurrents produkt, men också indirekt genom att marknadsföra sig som ”billigast på marknaden” eller liknande uttryck och på så sätt jämför sig med konkurrenterna utan att nämna någon vid namn. LÄS MER

  3. 8. Vilka kvalitetsfaktorer anses viktigast vid inköp av grönsaker och frukt för återförsäljare i Sverige

    L3-uppsats, SLU/Dept. of People and Society

    Författare :Charlotte Carrwik; [2008]
    Nyckelord :kvalitet; kvalitetsfaktorer; inköp; grönsaker; frukt;

    Sammanfattning : Since Sweden joined the European Union all Swedish fruit and vegetables are classified according to EU Quality standards. One important function is the product description and how it can facilitate the trade; for example in better comparing prices and also to guarantee the quality of the product. LÄS MER

  4. 9. Jämförande reklam - och dess utveckling i svensk rätt sedan EG-direktivets implementering

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Ersmark Lisa; [2006]
    Nyckelord :Marknadsrätt; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Med jämförande reklam avses bl. a. att en produkt ställs mot en konkurrent eller dennes produkt i syfte att jämföra pris eller egenskap. Tillåtligheten av jämförande reklam förespråkas med anledning av den konkurrensstimulerande och konsumentupplysande effekt, som den sägs medföra. LÄS MER

  5. 10. Utveckling av webbsida för lokala prisjämförelser med användbarhetsmetoder

    Kandidat-uppsats, Institutionen för teknik och naturvetenskap

    Författare :Jon Hällholm; [2005]
    Nyckelord :Användargränssnitt; användbarhet; usability engineering; databaser; webbdesign;

    Sammanfattning : Företaget Ritkonsult är ett företag på Västkusten som utför diverse konsulttjänster, främst rituppdrag inom brandskydd. De har den senaste tiden sett ett uppsving för främst prisjämförelser på Internet. Detta arbete har därför gått ut på att utveckla en prisjämförelsetjänst för lokala företag på Internet. LÄS MER