Sökning: "prisnivå stockholm"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden prisnivå stockholm.
1. FACTORS DRIVING OFFICE RENTAL PRICE DIFFERENCES BETWEEN STOCKHOLM AND GOTHENBURG BUSINESS DISTRICTS
Kandidat-uppsats, KTH/Matematisk statistikSammanfattning : This report investigates what the main price drivers are for commercial real estate rentals in Stockholm and Gothenburg. The mathematical method applied in this thesis is multiple linear regression and statistical analysis. The models are built from data provided by Datscha, a commercial market information provider. LÄS MER
2. Traditionella taxiföretag och innovativa substitut : En analys av den teknologiska utvecklingens betydelse för taximarknaden
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/NationalekonomiSammanfattning : Bakgrund: Taximarknaden har varit, och är, under förändring. Till följd av den teknologiska utvecklingen har nya aktörer och substitut etablerat sig på marknaden. Uber, Bzzt och Lime är endast tre av de företag som vuxit fram under de senare åren. LÄS MER
3. Analysis of post-tensioned concrete box-girder bridges : A comparison of Incremental launching and Movable scaffolding system
Master-uppsats, KTH/Bro- och stålbyggnadSammanfattning : When designing a bridge it is of high importance that the geometry for the cross section is optimized for the structure. This is partly due to the influence of the amount of material needed and its impact on the budget and environment. LÄS MER
4. Prisskillnader för konsumentelektronik i ett online-kontext. De faktorer som påverkar den prisnivå som konsumenter är villiga att acceptera.
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : There has been a significant amount of research concerning the effect of retailer attributes and retailer brand attributes on consumer's buying intention. However, there is still a lot to learn about consumer behavior in an online context, especially as it relates to effects on price dispersion. LÄS MER
5. Var det värt det - Hur prisnivå påverkar uppfattad kvalitet, prisvärde och kundnöjdhet
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : The purpose of this paper is to examine the effect that price has on quality expectations and customer satisfaction and how price fits into a customer satisfaction model. An experiment in which participants are subject to scenarios of a high or low quality flight are used to test the hypotheses. LÄS MER