Sökning: "problembaserat lärande Handledare"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden problembaserat lärande Handledare.

  1. 1. Att orka – eller inte orka? : En flermetodsstudie om elevers motivation och åtgärder för att öka den

    L3-uppsats, Luleå tekniska universitet/Pedagogik, språk och Ämnesdidaktik

    Författare :Amir Champari; [2020]
    Nyckelord :PBL; Problem Based Learning; Education; Motivation; The Revised Two Factor Study Process Questionnaire; Student Engagement Survey; Meaningfullness; Motivation; PBL; verklighetsbaserat lärande; meningsfullt lärande; didaktik;

    Sammanfattning : I detta utvecklingsarbete studerade författaren en årskurs två klass i en gymnasieskola skola i Helsingborg. Författaren har försökt öka motivationen för elevernas egna lärande under en egen konstruerad och hållen lektionsplanering. LÄS MER

  2. 2. Problembaserat lärande i svenska som andraspråksundervisning för nyanlända gymna- sieelever. En kvalitativ undersökning av arbetssättet på en språkintroduktion.

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Niklas Emanuelsson; Fia Sandberg; [2013]
    Nyckelord :Problembaserat lärande PBL ; svenska som andraspr;

    Sammanfattning : Sammanfattning:Syftet med denna undersökning är att ta reda på hur problembaserat lärande (PBL) används i svenska som andra-språksundervisning (SVAU) för nyanlända gymnasielever. Undersökningen utgår från en kvalitativ studie avarbetssättet i SVAU på språkintroduktionen på en gymnasieskola i Göteborg. LÄS MER

  3. 3. Handledarens roll i Problembaserat lärande

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Anna-Malin Magnusson; Malin Borg; [2009]
    Nyckelord :PBL; Problembaserat lärande; handledare. Syn på lä;

    Sammanfattning : SYFTE:Syftet med denna studie är att belysa handledarens roll i Problembaserat lärande medutgångspunkt i den svenska skolverksamheten. Denna studie ska klargöra handledarrollensskillnader mot den ”traditionella” lärarrollen med förtydligande av dess funktioner. LÄS MER

  4. 4.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Magnus Säll; [2008]
    Nyckelord :Entreprenöriellt lärande; gymnasieskolan; samarbete;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats har varit att undersöka entreprenöriellt lärande. Det som undersöks är vad entreprenöriellt lärande är, hur det genomförs som pedagogisk form i skolorna samt vilka lärandeteorier som utgör grunden. En kvalitativ metod med semistrukturerade intervjuer användes. LÄS MER

  5. 5. Gymnasieelevers berättelser om ämnesintegrerade projekt : Fem års självvärderande utvärdering i ett lärararbetslag.

    Kandidat-uppsats, Lärarhögskolan i Stockholm

    Författare :Cecilia Korp; [2008]
    Nyckelord :gymnasieskolan; kvalitetsarbete; utvärdering; elevperspektiv; berättelse; lärande; samarbete; museum;

    Sammanfattning : Detta examensarbete är ett kvalitetsarbete med utvärdering av ett unikt ämnesintegrerat projekt, som delvis skett i en offentlig miljö utanför gymnasieskolan och därmed förändrat det dagliga, reguljära skolarbetet. Genom en berättelse får läsaren ta del av elevprojektet Spår, som resulterade i bland annat konstutställningen Urval. LÄS MER