Sökning: "produkt mervärde"

Visar resultat 1 - 5 av 62 uppsatser innehållade orden produkt mervärde.

  1. 1. Drömmen om Europa 2027 : En kvalitativ studie om fotbollsklubben IK Sirius och dess supportrar

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Ida Pettersson; Johanna Nilsson; [2023]
    Nyckelord :Eldsjäl; kommersialisering; supporterskap;

    Sammanfattning : IK Sirius är en fotbollsklubb från Uppsala som de senaste åren har etablerat sig i den högsta serien i Sverige, Allsvenskan. I takt med att fotbollsklubben har utvecklats har även antalet supportrar som går på lagets matcher ökat markant samt antalet medlemmar i supporterföreningen Västra Sidan. LÄS MER

  2. 2. Premium and Sustainable Food Delivery Service : Exploring Product-Service-Systems and Dersigning Concept Proposals with Electric Motorbikes

    Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Fannie Gustavsson; Isabella Mikkonen; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This project presents a master’s thesis in Industrial Design Engineering within service design which was carried out on behalf of the Swedish electric motorbike company CAKE. The project examines opportunities to create a premium and sustainable food delivery service in a market characterized by unsustainable working conditions for couriers and widespread dissatisfaction among users. LÄS MER

  3. 3. Moduläritet, ett botemedel mot tillfälliga behov : Hur kan en produkt designas för att möta olika behov under ett barns första 13 år?

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Amanda Lundström; [2021]
    Nyckelord :Hållbar utveckling; Anpassningsbar; Tillfälliga behov; Moduläritet;

    Sammanfattning : Detta examensarbete är ett forskningsdrivet designprojekt med karaktären forskning genom design. Med begreppet “tillfälliga behov” som grund och familjelivet som utgångspunkt har jag undersökt hur olika behov kopplat till produkter framstår och utvecklas i en barnfamilj. LÄS MER

  4. 4. Skapa mervärde med en kompletterande produkt : Vad påverkar konsumentens upplevda värde?

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Leonardo Nord; Felix Wallin; [2020]
    Nyckelord :Kompletterande produkter; upplevt värde; upplevda kostnader; upplevd kvalitet; varumärkesimage; Porters femkraftsmodell;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att förklara vilka variabler som påverkar och har signifikanta effekter på det upplevda värdet av kompletterande produkter. De variabler som som har undersökts och analyserats är: upplevda kostnader, upplevd kvalitet, varumärkesimage och den undersökta variabeln upplevt värde. LÄS MER

  5. 5. Hur ett certifieringsorgan kan bidra till en hållbar värdekedja : en fallstudie om Svenskt Sigills nya certifiering

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Caroline Beck-Friis; Malin Holm; [2019]
    Nyckelord :värdekedja; marknadskanal; hållbar utveckling; hållbart fiske; certifieringsorgan;

    Sammanfattning : Med miljöföroreningar och överfisket i världshaven står fiskbranschen inför stora utmaningar för att ställa om till ett mer hållbart fiske. Landbaserade system för fisk- och skaldjursproduktion är en relativt ny produktionsform som uppkommit där systemen har en uppbyggnad likt ett kretslopp. LÄS MER