Sökning: "publik."

Visar resultat 21 - 25 av 987 uppsatser innehållade ordet publik..

  1. 21. Stepping Outside of the Mainstream Network : The Concept of Paradiplomacy and its Relevance to Journalism

    Magister-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Julius Harro Schmidt; [2023]
    Nyckelord :paradiplomacy; journalism; media; correspondent; reporting; mainstream network; Paradiplomatie; Journalismus; Medien; Korrespondent; Berichterstattung; Netzwerk;

    Sammanfattning : This thesis explores the journalistic network, sourcing, and interactions with regard to reporting on international conflicts. As a contribution to the field of media and communication studies, this paper offers a new theoretical model of paradiplomacy in journalism and explains its relevance to the profession. LÄS MER

  2. 22. Överleva underground : en kvalitativ analys av självständiga musiker i det moderna medielandskapet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Jakob Holst; Pontus Nilsson; [2023]
    Nyckelord :Artist; underground; fandoms; parasociala relationer; kulturellt kapital; relational labor; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna uppsats undersöker underground-musiker i Sverige och vad som krävs av dem för att nå ut med sin kreativa produkt och engagera sin publik. Genom kvalitativa intervjuer med fyra självständiga underground-artister i olika stadier i sina karriärer är syftet att belysa mediala aspekter av deras vardagliga arbete. LÄS MER

  3. 23. Det märks att boxning är fejk : En undersökning av boxares syn på boxning i media

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Hugo Melin; Johannes Engdahl; [2023]
    Nyckelord :Publik; Realism; Reception; Användning; Genre; Boxning;

    Sammanfattning : I den här uppsatsen undersöker vi hur en publik bestående av boxare uppfattar boxning på film och i andra medier. Avsikten med undersökningen är att belysa hur boxarna relaterar sitt eget utövande till representationer av sporten i media, och vad sorts kunskap en idrottsaktiv publik på detta sätt kan göra synlig för producenter av mediesport. LÄS MER

  4. 24. Vägen till Succé: Svenska elitfotbollsklubbar på marknadsföringsplanen : Hur mindre elitfotbollsklubbar försöker vinna hjärtan och stärka varumärken

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi

    Författare :Adrian Larsson; Anders Hylander; [2023]
    Nyckelord :Sportmarknadsföring; Marknadsföring; Fotbollsklubbmarknadsföring; Kvalitativa intervjuer; Supporterkultur;

    Sammanfattning : Sammanfattning Författare: Anders Hylander och Adrian Larsson Handledare: Jasenko Flodin Arsenovic Bakgrund: Fotboll är Sveriges nationalsport och har drygt 1,3 miljoner aktiva utövare i nästan 3000 föreningar runt om i landet (SvFF, 2023). Av dessa drygt 3000 föreningar är det ett fåtal som kan kalla sig för elitklubb, för att vara en elitklubb ska man tillhöra någon av de två högsta serierna i antingen herrfotboll eller damfotboll (SvFF, 2023). LÄS MER

  5. 25. Hur hanterar en influencer en kris? : - En retorisk analys av Marqaux Dietz kriskommunikation kring skandalen ”Den medvetslösa och blodiga mannen framför dörren”.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Denice Grossmann; Esmeralda Soto; [2023]
    Nyckelord :Margaux Dietz; Crisis communication; Social media trial; Rhetoric; Apologia; Margaux Dietz; Kriskommunikation; Mediedrev; Retorik; Apologia;

    Sammanfattning : Bakgrund och syfte: Sociala mediers framväxt har lett till uppkomsten av en ny yrkesgrupp kallad influencer. Detta yrke innebär en betydande uppmärksamhet och ett visst ansvar gentemot både sin publik och samhället. LÄS MER