Sökning: "push- och pullstrategi"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden push- och pullstrategi.

  1. 1. Påverkan av spelreklam och internetspelande på konsumenter i en digitaliserad marknad : En deduktiv studie om konsumenters uppfattning av den förändrade spelmarknaden

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Simon Carlhammar; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Marknaden för spel om pengar har förändrats kraftigt de senaste åren som följd avdigitalisering av branschen. Detta har tillfört nya möjligheter för spelbolag att marknadsförasig samt att erbjuda en lättillgänglig och användarvänlig tjänst för konsumenter vilket har letttill ökade bekymmer angående problemspelande där marknadsföringen i synnerhet harhamnat i fokus. LÄS MER

  2. 2. Företag på Facebook : Hur de sprider information och interagerar med sina medlemmar

    Kandidat-uppsats, Institutionen för informatik

    Författare :Christine Andersson; Maria Nilsson; [2012]
    Nyckelord :Sociala medier; Facebook; word-of-mouth; word-of-mouse; interaktion; informationsspridning; företag; kund; push- och pullstrategi; webb 2.0;

    Sammanfattning : Social media on the Web has become more common over the last decade and in recent years it has grown immensely. The social media with the highest amount of members is Facebook, where not only private persons are found - companies started to establish their profiles on the network in 2006. LÄS MER