Sökning: "rapport kundbemötande"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden rapport kundbemötande.

  1. 1. Kundservice : I mindre butiker

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Nathalie Bridfelt; Maddelyn Olivares Neira; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Konsumtionen i dagens samhälle ökar och konkurrensen mellan butikerna är idag hårdare än någonsin. För en mindre butik kan det bli en avgörande faktor att särskilja sig i den befintliga marknaden genom att förstå kunders behov samt erbjuda positivt utmärkande kundservice för att få en god möjlighet till en långsiktig och lönsam framtid. LÄS MER

  2. 2. Hur anpassas stimuli i butiksatmosfären i en stor och i en liten butik inom samma kedja?

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Ulrika Eriksson; Emma Almroth; [2012]
    Nyckelord :Butikskommunikation; butiksatmosfär; image; profil; identitet; M-R modellen; koncept;

    Sammanfattning : Inom ett företag är det viktigt att ha en enhetlig kommunikation utåt mot kunder. Butiksatmosfären är en del av butikskedjans helhet, vilken påverkar hur kunderna upplever butikerna. Då butikskedjorna får anpassa sina butiker efter ytan, påverkas även den enhetliga kommunikationen som butikskedjan sänder ut. LÄS MER

  3. 3. Kundbemötande : Ur kundens perspektiv

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Sofie Alfredsson; Anna Danckwardt-Lillieström; [2012]
    Nyckelord :Kundbemötande; kundens perspektiv; hur vill kunden bemötas; customer service; kommunikation; bemötande; klädbutik;

    Sammanfattning : Vi ville ta reda på hur kunden vill bli bemött av personalen i en klädbutik. Vi har fokuserat på det personliga mötet mellan personalen och kunden. Vår rapport fokuserar därmed inte på fysiska produkter utan på personlens beteende och agerande gentemot kunden, utifrån vad den vill. LÄS MER