Sökning: "rapport programmering spel"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden rapport programmering spel.

  1. 1. Keep Talking : Fysisk version av ett virtuellt spel

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för matematik och datavetenskap (from 2013)

    Författare :Måns Olm; Rör Adam; [2021]
    Nyckelord :Integrerade Syetem; Inbyggda system; I2C; Embedded;

    Sammanfattning : ”Keep Talking and Nobody Explodes” är ett spel som normalt spelas med ”vitual reality”-glasögon på en spelkonsol. Spelet går ut på att två spelare ska sammabeta för att lösasex pussel på tid för att desarmera en bomb. LÄS MER

  2. 2. Plattform för spelifiering inom programmeringskurser

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Gustav Andersson; Gustav Eriksson; David Jungmalm; Björn Möller Ehrnlund; Julius Petersson; Tim Yngesjö; [2019]
    Nyckelord :spelifiering ai programmering;

    Sammanfattning : Denna rapport beskriver ett arbete som utförts i kursen TDDD96 - Kandidatprojekt i programvaruutveckling. Projektet gick ut på att utveckla en webbplattform för spelifierad tävlingsprogrammering åt UPP-gruppen på Institutionen för datavetenskap vid Linköpings universitet. Plattformen är tänkt att användas i programmeringskurser. LÄS MER

  3. 3. Evaluating the Swedish National Agency for Education’s Programming Curriculum for Elementary School Third-Graders

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Ramtin Erfani Torbaghani; Felix Luthman; [2019]
    Nyckelord :Gamification; Programming Education; Swedish Elementary School; Programming for children; Motivation; Self Determination Theory; Swedish National Agency for Education; Turtle-Programming; Step-by-step instructions;

    Sammanfattning : In 2018 the government of Sweden decided to include programming in elementary school. Therefore, the purpose of this report was to investigate whether or not the current Swedish third-grade programming curriculum was appropriate or not, and also to evaluate the viability of including a few additional programming concepts in the teaching material for grade three. LÄS MER

  4. 4. Utformningen av en utvärderingsmodell för utbildningsverktyg : Till hjälp för en tillämpning av Game Design Based Learning inom utbildning

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Informatik

    Författare :Jesper Lindberg; Andreas Reyier; [2018]
    Nyckelord :Game Design Based Learning GDBL ; Game Based Learning GBL ; Gamification; Development tools; E-Learning; Game Design Based Learning GDBL ; Game Based Learning GBL ; Gamification; utbildningsverktyg; E-Learning;

    Sammanfattning : Digitala spel i dagens samhälle blir allt vanligare och har de senaste åren börjat användas inom utbildning och undervisning runt om i världen. Att använda spel och teknologi inom en utbildning har både positiv och negativ påverkan på eleverna så väl som skolan. LÄS MER

  5. 5. Spelutveckling med rörelsedetektion, en förbättring av Space Invaders för att skapa flow

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Martin Lid; [2015]
    Nyckelord :Programmering; Spelutveckling; Flow;

    Sammanfattning : I detta arbete har det utvecklats ett spel som varit inspirerat utav spelet Space Invaders. Spelet är skrivet i Javascript och använder sig av ramverket phaser.io 1 . En stor del av utvecklingen har varit att spelet använder en webkamera för att ta emot input för att styra karaktären i spelet. LÄS MER