Sökning: "redaktionell textreklam"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden redaktionell textreklam.

  1. 1. ”Vi väljer ut saker vi tycker läsarna har nytta utav” : – En undersökning av textreklam i Aftonbladets bilagor

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Journalistik

    Författare :Moa Tomasdotter; Lova Schöldsten Hjertberg; [2018]
    Nyckelord :textreklam; redaktionell textreklam; Aftonbladet; bilagor; konsumentjournalistik; kommersiell journalistik;

    Sammanfattning : I följande C-uppsats undersöker vi fenomenet textreklam och hur det uppenbarar sig i Aftonbladets bilagor. Tyngdpunkten ligger på att undersöka textreklam med Aftonbladets bilagor som fallstudie. Samtliga bilagor vi valt att undersöka ligger som digitalt format på Aftonbladets webb aftonbladet.se. LÄS MER

  2. 2. Text, textreklam och textliknade reklam – är det någon skillnad?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Emelie Lindgren Arnoldsen; Victoria Arvidsson; [2014-08-22]
    Nyckelord :Gråzon; Marknads- och demokratidriven yttrandefrihet; semiotik; redaktionell text; extliknande reklam; textreklam; tryckt nyhetspress; TU;

    Sammanfattning : Titel: Text, textreklam och textliknade reklam – är det någon skillnad? Författare: Emelie Lindgren Arnoldsen & Victoria Arvidsson Kurs: Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap. Institutionen för journalistik, medier och kommunikation, Göteborgs Universitet Termin: Vårterminen 2014 Handledare: Britt Börjesson Sidantal: 27 (exklusive abstract, executive summary, källförteckning och bilagor) Antal ord: 12 595 (exklusive abstract, executive summary, innehållsförteckning, källförteckning och bilagor) Syfte: Att undersöka hur skillnaden mellan textreklam, textliknande reklam och redaktionell text uppfattas i tryckt nyhetspress. LÄS MER