Sökning: "reklam kognitiv"
Visar resultat 6 - 10 av 11 uppsatser innehållade orden reklam kognitiv.
6. Vem är Vegorätt? En experimentell studie av förekomsten av stereotyper i reklambilder och konsumenters attityder gentemot vegetarisk mat
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Abstract Title: Who is Vegorätt? An experimental study of the relationship between stereotypes in advertisements and consumers’ attitudes towards vegetarian food Seminar date: 2016-05-25 Course: FEKN90, Master Thesis in Business Administration - Marketing, 30 ECTS Authors: Sarah Hellberg, Emelie Lundqvist, Moa Rydlöv Advisor: Clara Gustafsson Key words: Stereotypes, vegetarian food, Consumer Culture Theory, advertisement, attitudes. Purpose: To investigate whether the presence of persons respectively stereotypes in advertisements can influence consumers’ attitudes towards vegetarian food. LÄS MER
7. Mode & Barn
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Det blir allt vanligare idag att de stora modehusen skapar barnkollektioner. Internationellt sätt har nästan varje stor designer redan gett sig in på barnklädesmarknaden. Jag valde dock att inte fokusera på den internationella marknaden utan undersöka hur den såg ut i Sverige med svenska modeföretag som hade olika positioner. LÄS MER
8. Mode & Barn
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Det blir allt vanligare idag att de stora modehusen skapar barnkollektioner. Internationellt sätt har nästan varje stor designer redan gett sig in på barnklädesmarknaden. Jag valde dock att inte fokusera på den internationella marknaden utan undersöka hur den såg ut i Sverige med svenska modeföretag som hade olika positioner. LÄS MER
9. Strategiskt tankesätt i reklambranschen
Magister-uppsats, Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingSammanfattning : På bara några år har svensk reklam gått från nionde plats till tjugotredje plats bland världens mest prisbelönade länder. Uttalanden i media om en försämrad traditionell svensk reklam påstås bero på ett flertal faktorer, den hårda konkurrensen om svensk talang inom reklam är en. LÄS MER
10. Marknadsundersökning - en alternativ marknadsföringskanal?
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Vi i västvärlden lever i ett samhälle som präglas av globalisering och snabb utveckling. Detta innebär bland annat att konkurrensen från låglöneländer ökar vilket medför att priserna pressas och högre krav ställs på marknadsföringen. LÄS MER