Sökning: "relations försäljning"

Visar resultat 16 - 20 av 30 uppsatser innehållade orden relations försäljning.

  1. 16. Relationer genom presentreklam & trycksaker : En undersökning av företagskunders köpbeteende av presentreklam & trycksaker samt deras leverantörsrelationer

    Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Daniel Stenbäck; Heidi Ravander; [2010]
    Nyckelord :presentreklam; trycksaker; företags köpbeteende leverantörsrelationer;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING Datum 4 juni 2010. Kurs Kandidatuppsats i Företagsekonomi, FÖA300; 15hp. Författare Heidi Ravander & Daniel Stenbäck. Handledare Carl G. LÄS MER

  2. 17. Marknadsföringsverktyg : Ideella idrottsföreningar

    Magister-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Maria Helgen; Erica Severin; [2010]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen var att skapa en förståelse för vilka marknadsföringsverktyg ideella idrottsföreningar använde. Därefter stämma av med den befintliga teorin och om möjligt ge ett teoretiskt bidrag till marknadsföringsteorierna utifrån ideella idrottsföreningars synvinkel. LÄS MER

  3. 18. Relationsplikt för revisorer : En studie om relationsmarknadsföring av revision

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Daniel Ottosson; Mikael Thunholm; [2009]
    Nyckelord :relationer; revision; revisionsplikt; relationsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Regeringens delbetänkande Avskaffande av revisionsplikten för små företag bedömer att revisionsbyråernas marknadsföring får en mer betydelsefull roll efter avskaffandet. Marknadsföring har potential att attrahera bolag till köp av frivillig revision. LÄS MER

  4. 19. Bedömning av kunders uppfattningar och konsekvenser för strategisk utveckling

    L3-uppsats, SLU/Dept. of Forest Products

    Författare :Jonas Hesselman; [2009]
    Nyckelord :strategisk utveckling; prefabricering; service; byggsektorn;

    Sammanfattning : This project has been created with the assistance of Fredells. Fredells is a Stockholm based company with a focus on the retail of building products. Fredells also produces prefab- or prefabricated products which are either completely or partially ready for assembly the moment they arrive to the building site. LÄS MER

  5. 20. Bättre samarbete? : Interna relationer på ett växande företag

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Jacky Pereira; [2009]
    Nyckelord :Intern marknadsföring; interna relationer; samarbete;

    Sammanfattning : Med denna uppsats har forskaren haft som avsikt att presentera hur det fungerar när ett växande företag bedriver interna relationer, intern marknadsföring och samarbete mellan två utvalda avdelningar. Speciellt då dessa två avdelningar har ett litet beroende till varandra. LÄS MER