Sökning: "relations försäljning"
Visar resultat 16 - 20 av 30 uppsatser innehållade orden relations försäljning.
16. Relationer genom presentreklam & trycksaker : En undersökning av företagskunders köpbeteende av presentreklam & trycksaker samt deras leverantörsrelationer
Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutvecklingSammanfattning : SAMMANFATTNING Datum 4 juni 2010. Kurs Kandidatuppsats i Företagsekonomi, FÖA300; 15hp. Författare Heidi Ravander & Daniel Stenbäck. Handledare Carl G. LÄS MER
17. Marknadsföringsverktyg : Ideella idrottsföreningar
Magister-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och ITSammanfattning : Syftet med uppsatsen var att skapa en förståelse för vilka marknadsföringsverktyg ideella idrottsföreningar använde. Därefter stämma av med den befintliga teorin och om möjligt ge ett teoretiskt bidrag till marknadsföringsteorierna utifrån ideella idrottsföreningars synvinkel. LÄS MER
18. Relationsplikt för revisorer : En studie om relationsmarknadsföring av revision
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Regeringens delbetänkande Avskaffande av revisionsplikten för små företag bedömer att revisionsbyråernas marknadsföring får en mer betydelsefull roll efter avskaffandet. Marknadsföring har potential att attrahera bolag till köp av frivillig revision. LÄS MER
19. Bedömning av kunders uppfattningar och konsekvenser för strategisk utveckling
L3-uppsats, SLU/Dept. of Forest ProductsSammanfattning : This project has been created with the assistance of Fredells. Fredells is a Stockholm based company with a focus on the retail of building products. Fredells also produces prefab- or prefabricated products which are either completely or partially ready for assembly the moment they arrive to the building site. LÄS MER
20. Bättre samarbete? : Interna relationer på ett växande företag
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Med denna uppsats har forskaren haft som avsikt att presentera hur det fungerar när ett växande företag bedriver interna relationer, intern marknadsföring och samarbete mellan två utvalda avdelningar. Speciellt då dessa två avdelningar har ett litet beroende till varandra. LÄS MER