Sökning: "relations försäljning"

Visar resultat 11 - 15 av 30 uppsatser innehållade orden relations försäljning.

  1. 11. Idrottens spelaravtal - Särskilt om avtalstolkning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Markus Neuding; [2014]
    Nyckelord :spelaravtal; avtalsrätt; idrott; avtalstolkning; Jurisprudence; Idrottsavtal; Idrottsbranschen; Sportbranschen; Sportavtal; Sports law; Angloamerikansk; Boilerplate; Fotboll; Fotbollsavtal; Idrottsjuridik; Sportjuridik; Idrottslag; Sportlag; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Denna uppsats fokuserar på idrottens spelaravtal och inriktar sig särskilt på dess avtalstolkning. För en djupare förståelse kring spelaravtalets bakgrund och kontext behandlar uppsatsen idrottsjuridiken som ett internationellt fenomen. LÄS MER

  2. 12. Kundportföljen i praktiken : en fallstudie av Orsa Lamellträ AB

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest Products

    Författare :Jon Snögren; [2013]
    Nyckelord :Kundrelationer; Kundportfölj; Kundvärde; Customer relations; Customer portfolio; Customer value; Customer Portfolio Management; Customer Perception of Value; Customer perceived value ;

    Sammanfattning : Orsa Lamellträ har under 2011 och 2012 märkt en minskad försäljning på sin limfog. Bland annat är det stark konkurrens från Östeuropa och en stark kronkurs som ses som orsak till den nedsatta efterfrågan. LÄS MER

  3. 13. Marknadsföring via sociala medier : Social Media Marketing

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Christine Fjellman; Emma Jansson; [2012]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The thesis work focuses on marketing and its point of departure centers on mapping the utilization of social media as a form of marketing. The choice of this thesis subject has been deemed by the authors as one of particular interest due to the current popularity of social media in the Internet connected society and their use as marketing tools. LÄS MER

  4. 14. Mindre modemärkens öden : i branschens händer?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Manda Drott; Hanna Makowsky; [2012]
    Nyckelord :SME; image; word-of-mouth; growth; branding; brand awareness; brand image; external non-customer; tillväxt; varumärkesbyggande; varumärkeskännedom; externa branschaktörer;

    Sammanfattning : Den svenska modebranschen är en hårt konkurrensutsatt bransch och för mindre modeföretagi tillväxtfas är ett starkt varumärke och image en viktig del i att särskilja sig och sinaprodukter från mängden. I ett mindre modeföretag kan varumärkesfrågor lätt komma attbortprioriteras med främsta motivet att budgeten inte ger utrymme för den typen av satsningarsamt att kompetensen inom företaget ofta brister på just dessa punkter. LÄS MER

  5. 15. Tweet, tweet, promotionmixens nya kläder : En undersökning till vad Twitter används till, sett utifrån promotionmixen

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Camilla Andersson; Hannah Nystrand; [2010]
    Nyckelord :promotionmixen; sociala medier; Twitter;

    Sammanfattning : Twitter används av ett brett spektrum av företag, alltifrån stora bolag såsom Google, till mindre företag såsom lokala caféer. I den här undersökningen ser vi på användningen av Twitter i tre små– och medelstora företag. LÄS MER