Sökning: "relations försäljning"

Visar resultat 21 - 25 av 30 uppsatser innehållade orden relations försäljning.

  1. 21. Marknadsetablering i Indien

    L3-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Gustav Nilsson; Philip Olsson; [2009]
    Nyckelord :etableringsfaktorer; tillväxtmarknad; Indien; internationalisering; kvalitativ studie;

    Sammanfattning : The demand from Swedish companies of new potential markets to enter is increasing. One of these companies is Väderstad-verken which has the vision to grow approximately 15 percentages every year. To make this possible they must find new emerging markets to enter to be able to grow. LÄS MER

  2. 22. Marketing, branding and sales agreements : case studies from small-scale farms in Canada and Sweden

    L3-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Lina Johansson; [2008]
    Nyckelord :brand; marketing; small-scale cattle production; sales agreement; value-added; relations;

    Sammanfattning : We are presently living in a complex society where there is a great distance between the production and the consumption. The debate about the importance of "eating locally produced food" escalates as research shows correlation between life styles and a climate in change. LÄS MER

  3. 23. E-handel inom reseindustrin : En granskning av Internetresebyråers arbete med kundrelationer

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Maria Lundbom; Moa Sjöberg; [2007]
    Nyckelord :Relationer; E-handel; Internetresebyråer;

    Sammanfattning : Internet är idag en väletablerad kanal för såväl varor som tjänster och denna typ av försäljning ökar hela tiden i popularitet. Anledningarna att människor handlar via Internet istället för i vanliga butiker är att det är billigare samt att det går snabbt och enkelt att jämföra olika återförsäljares priser. LÄS MER

  4. 24. Come, give us taste of your quality : The Interaction Process between Swedish buyers and Chinese suppliers

    Magister-uppsats, Internationella Handelshögskolan

    Författare :Carina Almedal; Yong Zheng; [2007]
    Nyckelord :Quality; Supplier Selection; Communication; China; Culture;

    Sammanfattning : Både som land och som fenomen är Kina ett synnerligen aktuellt ämne, inte bara för Sverige utan för hela världen. Sedan början av 2003 har mer än 154 svenska företag etablerat verksamhet i Kina, inom antingen tillverkning, inköp eller försäljning. De små och medelstora företagen följer nu efter de stora multinationella till Kina. LÄS MER

  5. 25. Branding och Event Marketing : en studie om kunders imageuppfattning av svenska möbelproducenter

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Cecilia Blomgren; Julia Cranz; [2006]
    Nyckelord :brand; image; Branding; Brand Equity; Event Marketing; Relationship Marketing; Branding; Brand Equity; Event Marketing; Relationsmarknadsföring; varumärke; image;

    Sammanfattning : This essay describes the Swedish furniture business and its strong competition between domestic and foreign producers. As the demand on higher development speed grows stronger, alongside a fierce competition between the companies, long lasting and unique qualities such as customer relations and strong brand names become crucial. LÄS MER