Sökning: "relations försäljning"
Visar resultat 21 - 25 av 30 uppsatser innehållade orden relations försäljning.
21. Marknadsetablering i Indien
L3-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : The demand from Swedish companies of new potential markets to enter is increasing. One of these companies is Väderstad-verken which has the vision to grow approximately 15 percentages every year. To make this possible they must find new emerging markets to enter to be able to grow. LÄS MER
22. Marketing, branding and sales agreements : case studies from small-scale farms in Canada and Sweden
L3-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : We are presently living in a complex society where there is a great distance between the production and the consumption. The debate about the importance of "eating locally produced food" escalates as research shows correlation between life styles and a climate in change. LÄS MER
23. E-handel inom reseindustrin : En granskning av Internetresebyråers arbete med kundrelationer
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Internet är idag en väletablerad kanal för såväl varor som tjänster och denna typ av försäljning ökar hela tiden i popularitet. Anledningarna att människor handlar via Internet istället för i vanliga butiker är att det är billigare samt att det går snabbt och enkelt att jämföra olika återförsäljares priser. LÄS MER
24. Come, give us taste of your quality : The Interaction Process between Swedish buyers and Chinese suppliers
Magister-uppsats, Internationella HandelshögskolanSammanfattning : Både som land och som fenomen är Kina ett synnerligen aktuellt ämne, inte bara för Sverige utan för hela världen. Sedan början av 2003 har mer än 154 svenska företag etablerat verksamhet i Kina, inom antingen tillverkning, inköp eller försäljning. De små och medelstora företagen följer nu efter de stora multinationella till Kina. LÄS MER
25. Branding och Event Marketing : en studie om kunders imageuppfattning av svenska möbelproducenter
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : This essay describes the Swedish furniture business and its strong competition between domestic and foreign producers. As the demand on higher development speed grows stronger, alongside a fierce competition between the companies, long lasting and unique qualities such as customer relations and strong brand names become crucial. LÄS MER