Sökning: "risker marknadsföring reklam"

Visar resultat 6 - 8 av 8 uppsatser innehållade orden risker marknadsföring reklam.

  1. 6. Kändisar som talespersoner : - Ett vinnande koncept för varumärken?

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Helena Corneliusson; Frida Kristoffersson; Caroline Lagerberg; [2014]
    Nyckelord :Celebrities; spokespersons; brands; advertising; Kändisar; talespersoner; varumärken; reklam;

    Sammanfattning : Syfte & forskningsfråga Uppsatsens syfte har varit att, ur ett företagsperspektiv, undersöka och analysera vad som motiverar företag att använda kändisar som talespersoner i sina reklamfilmer. Vi ville undersöka hur företag väljer vilken kändis de ska samarbeta med och vad som krävs av kändisen vid ett samarbete. LÄS MER

  2. 7. Har företagen dig i ett (h)järngrepp? : En kvantitativ studie om konsumentens attityd mot Neuromarketing

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Företagsekonomi

    Författare :Sofia Bern; Maja Persson; [2013]
    Nyckelord :neuromarketing;

    Sammanfattning : Neuromarketing kan beskrivas som ett redskap som företag kan använda för att förbättra effektiviteten i sin reklam. Beslutprocessen är komplex och emotioner, fördomar samt andra faktorer kan påverka konsumentens beslut. LÄS MER

  3. 8. ”Celebvertising” : En studie i hur företag använder sig av kända personer i sin marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Gisela Ahlberg; Catrin Callersjö; [2007]
    Nyckelord :Marketing; brand knowledge; celebrities; added values; Marknadsföring; varumärkeskännedom; kändisar; mervärden;

    Sammanfattning : The market of today consist of products/services who resemble each other, the differences are small. Their for it’s necessary for the companies to provide added values to the product so it will stand out from the rest of the products and lead to purchase. LÄS MER