Sökning: "butiksutformning"

Hittade 5 uppsatser innehållade ordet butiksutformning.

  1. 1. Arla Sveriges framtida lastbärarstruktur : En fallstudie om kompromissen mellan funktion, ekonomi, arbetsmiljö, miljö och leanprinciper

    Master-uppsats, KTH/Integrerad produktutveckling

    Författare :Emma Elofsson; [2015]
    Nyckelord :Secondary packaging; load carrier; standardization; modular; work environment; lean; case study; Sekundärförpackning; lastbärare; standardisering; modulär; arbetsmiljö; lean; fallstudie;

    Sammanfattning : Arla Sveriges lastbärarstruktur utgörs av ett stort antal sekundärförpackningar och lastbärare som används vid transport av produkter. Trots att antalet varianter minskat är lastbärarstrukturen fortfarande dåligt anpassad för att skapa en modulär och flexibel lösning, vilket har resulterat i svårigheter att optimera hanteringen i kyllager och transport. LÄS MER

  2. 2. Butiksutformningens påverkan på organisationskulturen – En fallstudie av hur förändringar i Däckias butiksutformning kan påverka organisationskulturen

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Katarina Johansson; Elaine Wendt; Nina Lemic; [2010]
    Nyckelord :butiksutformning; organisationskultur; personalens beteende; servicelandskap; förändringsarbete; däckia; Social Sciences;

    Sammanfattning : Title: The store layouts affect on organizational culture - A case study about how changes in store layout at Däckia can affect their organizational culture Date: May 25, 2010 Level: One year master degree in Service Management, 15 credits Authors: Katarina Johansson, Nina Lemic and Elaine Wendt Advisors: Birgitta Olsson and Pia Siljeklint Key words: Store layout, organizational culture, employee behavior, servicescape, organizational change, and Däckia Object: Däckia Purpose: The purpose of this essay is to bring the two concepts, store layout and organizational culture, closer together. This by examining if, and in that case how, changes in the store layout can affect the organizational culture. LÄS MER

  3. 3. Konceptbutiken - Ett Kinderägg i stor skala!

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Emma Haeger; Jenni Andersson; Anna Zandelin; [2007]
    Nyckelord :aktiviteter; butiksutformning; de fem sinnena; interiör; konceptbutik; märkesprodukt; personal; upplevelse; varumärke och varumärkesuppbyggandeprocessen.; Trade; Handel; Business and Economics;

    Sammanfattning : Vi har insett att det inte finns en tydlig definition av fenomenet konceptbutik. Vi upplever att innebörden av fenomenet därför anpassas till den egna verksamheten så att det blir vad man vill att det ska vara. Detta tror vi kan leda till förvirring kring vad en konceptbutik erbjuder och vad som förväntas av en sådan. LÄS MER

  4. 4. Den interiöra miljön : och konsumenternas upplevelse av atmosfären i en butik

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Louise Karlsson; [2007]
    Nyckelord :Butikskommunikation; upplevelserummet; interiöra miljön; atmosfär; exponering;

    Sammanfattning : Syfte: Denna uppsats har som huvudsyfte att beskriva vilken betydelse konsumenten upplever att butiksmiljön har för shoppingupplevelsen. Hur förhåller sig den interiöra miljön till konsumenternas upplevelse av atmosfären i en butik? Vad är det som skapar positiva och negativa upplevelser för konsumenterna i butiksmiljön? Metod: Kvalitativ metod med öppna individuella intervjuer och två fokusgrupper. LÄS MER

  5. 5. Konceptbutiken - Kinderägg i stor skala?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Emma Haeger; Jenni Andersson; Anna Zandelin; [2006]
    Nyckelord :aktiviteter; butiksutformning; de fem sinnena; interiör; konceptbutik; märkesprodukt; personal; upplevelse; varumärke och den varumärkesuppbyggande processen.; Trade; Handel; Business and Economics;

    Sammanfattning : Vi vill karaktärisera fenomenet konceptbutik och undersöka hur den kan fungera som ett verktyg, för att bygga upp sitt varumärke. Konceptbutiker handlar om att ge upplevelser och erbjuda aktiviteter. Genom de fem sinnena kan man involvera kunden och ge den en upplevelse. LÄS MER