Sökning: "märkesprodukt"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet märkesprodukt.
1. Renommésnyltning och "smell-alikes" - det känneteckens- och marknadsrättsliga skyddet mot renommésnyltande parfymimitationer
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka de för parfymtillverkare tillgängliga varumärkes- och marknadsrättsliga verktygen mot snålskjutsfenomenet ”smell-alikes”, dvs. efterbildningar av välkända märkesparfymer av lägre kvalitet som säljs för en bråkdel av originalpriset. LÄS MER
2. Den matglade, ekologiska hälsokunden : En studie om ICAs egna märkesvaror
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : Bakgrund: De senaste 20 åren har varit händelserika år för detaljhandeln då kraftig tillväxt, tydlig expansion och en strukturomvandling har skett. Varukategorierna har växt och lågprisprodukter har tagits fram och en billighetstrend har skapats. LÄS MER
3. Det sa bara klick! : En kvantitativ studie om varumärkeslojaliteten bland Canons och Nikons hobbyfotografer
Kandidat-uppsats, HLK, Medie- och kommunikationsforskningSammanfattning : Bakgrund: Fotografering är på tapeten mer än någonsin. Försäljningen av systemkameror slår nya rekord för varje år och här Canon och Nikon de världsledande kameramärkena. Många av deras respektive kunder anses vara mycket lojala gentemot varumärket och kan inte tänka sig att byta till det konkurrerande kameramärket. LÄS MER
4. Konceptbutiken - Ett Kinderägg i stor skala!
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Vi har insett att det inte finns en tydlig definition av fenomenet konceptbutik. Vi upplever att innebörden av fenomenet därför anpassas till den egna verksamheten så att det blir vad man vill att det ska vara. Detta tror vi kan leda till förvirring kring vad en konceptbutik erbjuder och vad som förväntas av en sådan. LÄS MER
5. Konceptbutiken - Kinderägg i stor skala?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Vi vill karaktärisera fenomenet konceptbutik och undersöka hur den kan fungera som ett verktyg, för att bygga upp sitt varumärke. Konceptbutiker handlar om att ge upplevelser och erbjuda aktiviteter. Genom de fem sinnena kan man involvera kunden och ge den en upplevelse. LÄS MER