Sökning: "märkesprodukt"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet märkesprodukt.

  1. 1. Renommésnyltning och "smell-alikes" - det känneteckens- och marknadsrättsliga skyddet mot renommésnyltande parfymimitationer

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Linda Portas; [2013]
    Nyckelord :immaterialrätt; konkurrensrätt; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka de för parfymtillverkare tillgängliga varumärkes- och marknadsrättsliga verktygen mot snålskjutsfenomenet ”smell-alikes”, dvs. efterbildningar av välkända märkesparfymer av lägre kvalitet som säljs för en bråkdel av originalpriset. LÄS MER

  2. 2. Den matglade, ekologiska hälsokunden : En studie om ICAs egna märkesvaror

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Johanna Gidebrant; Nathalie Håkansson; [2012]
    Nyckelord :ica; emv; egna märkesvaror; private labels; varumärken; märkesprodukt;

    Sammanfattning : Bakgrund: De senaste 20 åren har varit händelserika år för detaljhandeln då kraftig tillväxt, tydlig expansion och en strukturomvandling har skett. Varukategorierna har växt och lågprisprodukter har tagits fram och en billighetstrend har skapats. LÄS MER

  3. 3. Det sa bara klick! : En kvantitativ studie om varumärkeslojaliteten bland Canons och Nikons hobbyfotografer

    Kandidat-uppsats, HLK, Medie- och kommunikationsforskning

    Författare :Petter Engelbertsson; Rani Karlsson; Lina Theander; [2007]
    Nyckelord :group; non professional photographer; identity; individual; loyalty; brand; brand community; fotogan; grupp; hobbyfotograf; identitet; individ; lojalitet; varumärke; varumärkeskommunitet;

    Sammanfattning : Bakgrund: Fotografering är på tapeten mer än någonsin. Försäljningen av systemkameror slår nya rekord för varje år och här Canon och Nikon de världsledande kameramärkena. Många av deras respektive kunder anses vara mycket lojala gentemot varumärket och kan inte tänka sig att byta till det konkurrerande kameramärket. LÄS MER

  4. 4. Konceptbutiken - Ett Kinderägg i stor skala!

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Emma Haeger; Jenni Andersson; Anna Zandelin; [2007]
    Nyckelord :aktiviteter; butiksutformning; de fem sinnena; interiör; konceptbutik; märkesprodukt; personal; upplevelse; varumärke och varumärkesuppbyggandeprocessen.; Trade; Handel; Business and Economics;

    Sammanfattning : Vi har insett att det inte finns en tydlig definition av fenomenet konceptbutik. Vi upplever att innebörden av fenomenet därför anpassas till den egna verksamheten så att det blir vad man vill att det ska vara. Detta tror vi kan leda till förvirring kring vad en konceptbutik erbjuder och vad som förväntas av en sådan. LÄS MER

  5. 5. Konceptbutiken - Kinderägg i stor skala?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Emma Haeger; Jenni Andersson; Anna Zandelin; [2006]
    Nyckelord :aktiviteter; butiksutformning; de fem sinnena; interiör; konceptbutik; märkesprodukt; personal; upplevelse; varumärke och den varumärkesuppbyggande processen.; Trade; Handel; Business and Economics;

    Sammanfattning : Vi vill karaktärisera fenomenet konceptbutik och undersöka hur den kan fungera som ett verktyg, för att bygga upp sitt varumärke. Konceptbutiker handlar om att ge upplevelser och erbjuda aktiviteter. Genom de fem sinnena kan man involvera kunden och ge den en upplevelse. LÄS MER