Sökning: "Catrin Callersjö"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Catrin Callersjö.

  1. 1. "...och showen presenteras av..." - en studie om samarbetet event och dess sponsorer

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Catrin Callersjö; Robin Asterhed; Canan Ibraimovska; [2008]
    Nyckelord :Sponsring; Varumärkesidentitet; Image; Imageöverföring; Event; Beroendeförhållande; Relation; Association; Varumärke; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Uppsatsen behandlar sponsorrelationens händelseförlopp ifrån eventets perspektiv. Ifrån matchning, via avtalsförhandling till aktivering av sponsorskapet. Hur eventets image, identitet påverkas av sponsorernas varumärke diskuteras. Det empiriska materialet har samlats in via semistrukturerade telefonintervjuer med respondenterna. LÄS MER

  2. 2. ”Celebvertising” : En studie i hur företag använder sig av kända personer i sin marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Gisela Ahlberg; Catrin Callersjö; [2007]
    Nyckelord :Marketing; brand knowledge; celebrities; added values; Marknadsföring; varumärkeskännedom; kändisar; mervärden;

    Sammanfattning : The market of today consist of products/services who resemble each other, the differences are small. Their for it’s necessary for the companies to provide added values to the product so it will stand out from the rest of the products and lead to purchase. LÄS MER