Sökning: "school-curriculum"

Visar resultat 1 - 5 av 201 uppsatser innehållade ordet school-curriculum.

  1. 1. Att stimulera mellanstadieelevers lärande om fotosyntes med hjälp av en gestaltande aktivitet.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå,

    Författare :Hartman Christian; Mattias Ågren; [2024]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : In this study, we have focused on drama activity in relation to science education by having students participate in a drama activity that focuses on photosynthesis. The purpose of the study is to contribute with knowledge about how teachers can use design in their teaching for students to consolidate knowledge about photosynthesis. LÄS MER

  2. 2. “De håller på med renar va?” : En analys av hur urfolket samerna representerats i skolans styrdokument mellan åren 1962 och 2022.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för samhälle, kultur och identitet (SKI)

    Författare :Peter Alsén; [2024]
    Nyckelord :Läroplan; Same; Sami; Sápmi; Skola; Styrdokument; Urfolk; Ursprungsbefolkning;

    Sammanfattning : Detta är en kvalitativ innehållsanalys av Sveriges styrdokument för svensk grundskola, med fokus på samisk representation. Analysen är avgränsad till tidsperioden 1962-2022 då denna tidsperiod innefattar alla läroplaner för den obligatoriska allmänna grundskolan. LÄS MER

  3. 3. “Det går att inkludera sexualitet, samtycke och relationer i alla ämnen.”: En kvalitativ studie om SRHR i gymnasieskolan

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för globala studier

    Författare :Felicia Karlsson; [2023-10-25]
    Nyckelord :Sexual and Reproductive Health and Rights; SRHR; sexual education; gender norms; Sweden;

    Sammanfattning : Sexual and reproductive health and rights (SRHR) are essential for overall health and are considered human rights. Comprehensive education in the field of SRHR is crucial for young people to achieve good sexual and reproductive health and increase the likelihood of their rights being respected. LÄS MER

  4. 4. Indigenous knowledge in education in north-east India

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Kaberi Singha; [2023-08-29]
    Nyckelord :Education for sustainable development ESD ; Indigenous knowledge IK ; North-East NE India; Critical pedagogy of Place; school curriculum;

    Sammanfattning : Considering the need to preserve indigenous knowledge with relevance to the global ESD discourse, the purpose of this study is to explore and understand the value and status of indigenous knowledge (IK) in the context of integrating this in the formal school curriculum, with a focus in the North-eastern (NE) region of India. This study is grounded within the theoretical framework of Critical pedagogy of Place proposed by Gruenewald. LÄS MER

  5. 5. NEGOTIATING STUDENTS’ SOCIAL MEDIA AND PERSONAL DATA PRACTICES IN SCHOOL

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :I Wayan Heka Arcana Putra; [2023-07-05]
    Nyckelord :Social media practices; ; Personal data; ; School contexts; ; Negotiation; ; Human and non-human actors;

    Sammanfattning : Purpose: This study aims to contribute to the existing knowledge by focusing on the translation process. In this context, the translation process refers to the negotiation and integration of students' social media and personal data practices from problematization to mobilization into the school setting. LÄS MER