Sökning: "Användning av CRM"

Visar resultat 1 - 5 av 26 uppsatser innehållade orden Användning av CRM.

  1. 1. A tailored web-based system for managing and attracting customers

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Carl Anton Gustavsson; Elis Indebetou; Filip Von Knorring; Erik Larsson; Nils Persson; Ramez Shakarna; [2023]
    Nyckelord :CRM;

    Sammanfattning : Denna rapport redogör utvecklingen av ett kundhanteringssystem (CRM) och en webbsida för Minafribrev, ett finansbolag, i syfte att förbättra kundinteraktioner och relationshantering. Målet var att utveckla ett system som kunde användas för att effektivt hantera kundaktiviteter och att lagra relevant data som kontaktinformation, information om möten, och att hantera kundrelaterade uppgifter. LÄS MER

  2. 2. Personaliserad annonsering och AI: Marknadsförarnas perspektiv på möjligheter och utmaningar : En kvalitativ undersökning om den AI-baserade teknikens potential och begränsningar

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Ellinor Hansson; Lisa Tägtström; [2023]
    Nyckelord :Digital marknadsföring; personaliserad marknadsföring; CRM; artificiell intelligens AI ;

    Sammanfattning : Titel: Personaliserad annonsering och AI: Marknadsförarnas perspektiv på möjligheter och utmaningar. Problem: Det har blivit en utmaning för marknadsförare att fånga konsumenternas uppmärksamhet i det snabbt föränderliga tekniklandskapet. LÄS MER

  3. 3. Customer Acquisition Process Digitalization: A Case Study on the Use of Machine Learning in The Corporate Insurance Industry

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Klara Larsson; Freja Ling; [2023]
    Nyckelord :Customer Relationship Management CRM ; Customer Classification; Customer Acquisition; Machine Learning; Insurance Industry; Corporate Insurance; B2B; AI-CRM; Kundrelationssystem CRM ; Kunklassificering; Nykundsbearbetning; Maskininlärning; Försäkringsbranchen; Företagsförsäkring; B2B; AI-CRM;

    Sammanfattning : This thesis explores the application of machine learning 8ml9 techniques in customer classification and their intergration into customer relationship management (CRM) systems within the corporate insurance industry. The research aims to address the gap in the use of AI-CRM for the corporate insurance industry. LÄS MER

  4. 4. Marknadsföring av finansiellatjänster : En kvalitativ studie om fyra fintechbolag

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Daniel Scharff; [2020]
    Nyckelord :Relationship marketing; fintech; social media; loyality; affiliate marketing; CRM; customer relationship; word-of-mouth; Relationsmarknadsföring; fintech; sociala medier; lojalitet; affiliate marketing; CRM; customer relationship; word-of-mouth;

    Sammanfattning : This study is written from a business perspective and deals with four fintech companies' use of relationship marketing. The focus is on companies within savings and pensions. The study follows a qualitative research method. This gives the opportunity to investigate whether a certain theory is followed in practice. LÄS MER

  5. 5. Teamträningens betydelse för det akuta omhändertagandet intrahospitalt : en forskningsöversikt

    Magister-uppsats, Sophiahemmet Högskola

    Författare :Jonas Fuxing; Kaisa Virtanen; [2019]
    Nyckelord :Teamträning; Akutsjukvård; Patientsäkerhet; Kommunikation; CRM;

    Sammanfattning : Ett strukturerat omhändertagande av en akut sjuk patient på akutmottagningen är av vikt för patientsäkerheten. På akutmottagningen är det ständigt nya personalsammansättningar och teamarbetet runt patienten kan bli bristfällig. LÄS MER