Sökning: "selektiv perception"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden selektiv perception.

  1. 1. Hållbarhetsredovisning i skogsbranschen : En kvalitativ studie om hur legitimeringsstrategier påverkar skogsbolagens redogörelse för negativ information

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Ellenor Ravnell; Marcus Fougner; [2022]
    Nyckelord :Balance; forest industry; GRI; sustainability reporting; legitimacy strategy; Balans; skogsindustri; GRI; hållbarhetsredovisning; legitimeringsstrategier;

    Sammanfattning : Bakgrund: I dagens rådande klimat- och artkris ökar förväntningarna på skogsindustrins hållbarhetsarbete och därmed även kvaliteten på dess hållbarhetsredovisningar. Ingen information som kan tänkas påverka intressenternas beslut får uteslutas och inte heller bestå av endast selektiv vald information som bara speglar gynnsamma aspekter av företaget. LÄS MER

  2. 2. Vikten av att spräcka filterbubblan & tysta ekot : En kvalitativ studie kring studenters politiska uppfattningar

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikation

    Författare :Lisa Westin; Michaela Rask; [2020]
    Nyckelord :Filterbubblor; ekokammare; selektiv exponering; politiska uppfattningar; politisk information;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to examine if, and in that case how, students at Uppsala University are affected by their Instagram feeds and how that will influence the decisions students make in relation to a political election. In addition to this, we also intend to examine how students' perceptions of politics in a more global aspect may be affected by this. LÄS MER

  3. 3. Digital marknadskommunikation : ur ett konsumentperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Christine Sundkvist; [2016]
    Nyckelord :Digital marknadskommunikation; digitala medier; sociala medier; Instagram; nyhetsbrev; AIDA modellen; konsumentbeteende;

    Sammanfattning : Användningen av digitala medier ökar konstant. Onlinekulturen har kommit att bli en naturlig del av vardagen och konsumenter är dagligen aktiva på diverse sociala medier där de utbyter information och kommunicerar med andra individer. Digitala medier är även plattformar där konsumenter interagerar med modemärken. LÄS MER

  4. 4. Såg du, älskling? : En studie om könsskillnader i produktplacering

    Kandidat-uppsats, IHH, Företagsekonomi

    Författare :Joanna Högberg; Linn Jansson; Johan Bråkenhielm; [2013]
    Nyckelord :Produktplacering; könsskillnader;

    Sammanfattning : Användningen av produktplacering har ökat då traditionell marknadskommunikation till viss del förlorat sin trovärdighet och kan undvikas av mottagaren. Framväxten av produktplacering har inneburit att det kommit att bli ett betydande kommunikationsverktyg. LÄS MER