Sökning: "sensationer"
Visar resultat 16 - 18 av 18 uppsatser innehållade ordet sensationer.
16. Sinnenas betydelse för ett varumärke : En fallstudie av Yasuragi Hasseludden
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBSSammanfattning : Frågeställning: Hur kan en tillämpning av de fem sinnena skapa en djupare emotionell känsla för varumärket Yasuragi? Syfte: Syftet med denna uppsats är att öka förståelsen för sinnesmarknadsföring genom att • Tolka sinnessenationers betydelse i tjänstelandskapet • Analysera hur sensoriella strategier kan stärka varumärkesidentiteten • Diskutera sinnenas inverkan för upplevelsen av ett varumärke Metod: I denna uppsats har vi gjort en kvalitativ fallstudieundersökning för att få en djupare förståelse för ämnet sinnesmarknadsföring som tillämpats på spaverksamheten Yasuragi Hasseludden. Studien bygger på en abduktiv ansats där teorin varit utgångspunkten och där det sedan skett en alternering mellan teori och empiri. LÄS MER
17. Vulvavetstibulit : En beskrivning av somatisering, affektmedvetenhet och internaliserad skam hos 18 kvinnor med vulvavestibulit
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka skillnader avseende somatisering, affektmedvetenhet och internaliserad skam mellan kvinnor med diagnostiserad vulvavestibulit och en kontrollgrupp. Dessutom undersöktes sambandet mellan dessa faktorer i vestibulitgruppen. LÄS MER
18. Patienters tankar kring färger och miljö i väntrum
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : Färger och den arkitektoniska miljön har i alla tider spelat en stor roll för människans välbefinnande. Människan påverkas av ljus och färg och upplever olika sensationer i olika miljöer. LÄS MER