Sökning: "spelmiljöer"
Visar resultat 21 - 25 av 36 uppsatser innehållade ordet spelmiljöer.
21. Constrained procedural floor plan generation for game environments
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för kreativa teknologierSammanfattning : Background: Procedural content generation (PCG) has become an important subject as the demand for content in modern games has increased. Paradox Arctic is a game development studio that aims to be at the forefront of technological solutions and is therefore interested in furthering their knowledge in PCG. LÄS MER
22. Environmental Storytelling inom 3D-miljöer : Narrativa och mekaniska ledtrådar inom Survival Horror
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Syftet med detta arbete var att undersöka ”environmental storytelling” och dess betydelse i att bygga ut spelmiljöer. Begreppet och tankarna på ”environmental storytelling” har baserats på Don Carson och Henry Jenkins tankar kring ämnet. Utöver dessa källor användes även områdena kring ”immersion” och ”affordence”. LÄS MER
23. The effect of environmental factors on the human behavior in game like environments
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)Sammanfattning : In most modern video games, character behavior is scripted. No matter how many times the player exploits a weakness, that weakness is never repaired. To create realistic artificial intelligence in games, it is important to understand how people reason in game like environments and how they arrive at their decisions. LÄS MER
24. Ljudlandskapet i öppna spelmiljöer. : hur ljudlandskapet bidrar till ljudupplevelsen i spel.
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska HögskolaSammanfattning : Detta kandidatarbete handlar om att undersöka hur ljudlandskapet i öppna spelmiljöer bidrar till ljudupplevelsen i spel. Undersökningen utforskar själva ljudlandskapet, hur öppna spelmiljöer fungerar och varför ljud är viktigt till spel och dessutom hur vi medverkar med ljud, samt till sist vilken roll musik har i spel. LÄS MER
25. Vägledning av spelare med färg och kontraster i spelmiljöer
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Studien gjordes i syfte att besvara huruvida färgskillnad, kontrastskillnad eller en kombination av dessa var avgörande i att vägleda spelare i förstapersonsspel. Enligt hur kompositionstekniker fungerar och används inom grafiskt arbete skapades en hypotes och en tillhörande nollhypotes. LÄS MER