Sökning: "spelmiljöer"

Visar resultat 21 - 25 av 36 uppsatser innehållade ordet spelmiljöer.

  1. 21. Constrained procedural floor plan generation for game environments

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för kreativa teknologier

    Författare :Daniel Bengtsson; Johan Melin; [2016]
    Nyckelord :Procedural Content Generation; Floor Plan Generation; Constrained Growth; Game Content;

    Sammanfattning : Background: Procedural content generation (PCG) has become an important subject as the demand for content in modern games has increased. Paradox Arctic is a game development studio that aims to be at the forefront of technological solutions and is therefore interested in furthering their knowledge in PCG. LÄS MER

  2. 22. Environmental Storytelling inom 3D-miljöer : Narrativa och mekaniska ledtrådar inom Survival Horror

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Matilda Pettersson; [2016]
    Nyckelord :environmental storytelling; game environments; narrative cues; mechanical cues; environmental storytelling; spelmiljöer; narrativa ledtrådar; mekaniska ledtrådar;

    Sammanfattning : Syftet med detta arbete var att undersöka ”environmental storytelling” och dess betydelse i att bygga ut spelmiljöer. Begreppet och tankarna på ”environmental storytelling” har baserats på Don Carson och Henry Jenkins tankar kring ämnet. Utöver dessa källor användes även områdena kring ”immersion” och ”affordence”. LÄS MER

  3. 23. The effect of environmental factors on the human behavior in game like environments

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Robin Svensson; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : In most modern video games, character behavior is scripted. No matter how many times the player exploits a weakness, that weakness is never repaired. To create realistic artificial intelligence in games, it is important to understand how people reason in game like environments and how they arrive at their decisions. LÄS MER

  4. 24. Ljudlandskapet i öppna spelmiljöer. : hur ljudlandskapet bidrar till ljudupplevelsen i spel.

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola

    Författare :Samuel Bengtsson; [2016]
    Nyckelord :ljuddesign; öppna spelmiljöer; ljudlandskap; spel;

    Sammanfattning : Detta kandidatarbete handlar om att undersöka hur ljudlandskapet i öppna spelmiljöer bidrar till ljudupplevelsen i spel. Undersökningen utforskar själva ljudlandskapet, hur öppna spelmiljöer fungerar och varför ljud är viktigt till spel och dessutom hur vi medverkar med ljud, samt till sist vilken roll musik har i spel. LÄS MER

  5. 25. Vägledning av spelare med färg och kontraster i spelmiljöer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Tobias Forsling; [2016]
    Nyckelord :attraction; level design; level design; komposition; färgskillnad; kontrastskillnad; spelmiljö;

    Sammanfattning : Studien gjordes i syfte att besvara huruvida färgskillnad, kontrastskillnad eller en kombination av dessa var avgörande i att vägleda spelare i förstapersonsspel. Enligt hur kompositionstekniker fungerar och används inom grafiskt arbete skapades en hypotes och en tillhörande nollhypotes. LÄS MER