Sökning: "språkskola"

Visar resultat 6 - 8 av 8 uppsatser innehållade ordet språkskola.

  1. 6. Vad är språkstörning? : En studie av olika insatser kring barn med språkstörning.

    L3-uppsats, Specialpedagogiska institutionen

    Författare :Sylwia Baginski; Tove Söderberg; [2008]
    Nyckelord :språkstörning; språkskolor; inkludering; integrering; segregering; förhållningssätt; arbetssätt;

    Sammanfattning : Det övergripande syftet med detta arbete är att undersöka hur pedagoger och logopeder förhåller sig samt säger sig arbeta med barn som har språkstörning. Rapporten bygger på intervjuer genomförda med sammanlagt åtta personer. Samtliga av de intervjuade arbetar inom skolor med inriktning mot språk. LÄS MER

  2. 7. Ny språksyn - Ny undervisning?

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :cecilia salas; maria naddi; [2008]
    Nyckelord :Moderna språk; kursplan; kommunikativ undervisning;

    Sammanfattning : SammanfattningSom blivande lärare i spanska har vi intresserat oss för hur man i undervisningen kan få in mer talad spanska ochökad elevaktivitet. Trots att den kommunikativa förmågan betonas i de moderna språkens kursplaner så har vi avegna erfarenheter observerat och häpnats över hur lite spanska det faktiskt talas i de svenska språkklassrummen. LÄS MER

  3. 8. Vad är språkstörning? : En studie av olika insatser kring barn med språkstörning

    L3-uppsats, Specialpedagogiska institutionen

    Författare :Sylwia Baginski ; Tove Söderberg; [2008]
    Nyckelord :Språkstörning; språkskolor; inkludering; integrering; segregering; förhållningssätt; arbetssätt;

    Sammanfattning : Det övergripande syftet med detta arbete är att undersöka hur pedagoger och logopeder förhåller sig samt säger sig arbeta med barn som har språkstörning. Rapporten bygger på intervjuer genomförda med sammanlagt åtta personer. Samtliga av de intervjuade arbetar inom skolor med inriktning mot språk. LÄS MER