Sökning: "stadium ekonomi"

Visar resultat 16 - 20 av 42 uppsatser innehållade orden stadium ekonomi.

  1. 16. Feasibility Study of Heating and Cooling Solutions for Wuxi Eco-City

    Kandidat-uppsats, KTH/Energiteknik

    Författare :Niccolas Albiz; Jonatan Nilsson; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Wuxi city has a strong economy and is well located for an eco city project, only 128 km from Shanghai. Wuxi Eco-City is a Sino-Swedish initiative to build an environmentally friendly district. The 2.4 km2 area will include residential buildings, commercial buildings, offices and potentially a stadium. LÄS MER

  2. 17. Hur påverkar kontantlösa banker relationen till kunderna?

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Sofia Ågren; Nanette Brorén; [2013]
    Nyckelord :Cashless society; confidence in the banking; banking relationship with customers; cash management; cashless bank in Sweden; customer confidence; expectation; relationship marketing and customer relationship.; Kontantlöst samhälle; förtroende hos bank; bankernas relation till kunderna; kontanthantering; kontantlösa banker i Sverige; kundernas förtroende; förväntan; relationsmarknadsföring och kundrelationer.;

    Sammanfattning : Titel: Hur påverkar kontantlösa banker relationen till kunderna? Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Sofia Ågren och Nanette Brorén Handledare: Per-Arne Wikström Datum: Juni 2013   Syfte: Syftet är att belysa hur förändringen med bankernas kontanthantering i Sverige påverkar relationen med deras kunder med anseende på kundernas syn till de nya bankkanalerna.   Metod: Denna uppsats har genomförts med en kvalitativ metodansats, detta på grund av att vi ville få en djupare förklaring och förståelse till det fenomen som vi studerade. LÄS MER

  3. 18. Employee Engagement : Sporting goods retail stores in Gävle

    Magister-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Camille BESNAULT; Maria-Claudia Sun Han Cordova; [2013]
    Nyckelord :job satisfaction; employee engagement; sporting goods retails; motivation; relationships;

    Sammanfattning : Title: Employee Engagement - Sporting goods retail stores in Gävle. Level: Second cycle, Final assignment for Master Degree in Business Administration Author: Maria Claudia Sun Han Cordova and Camille Besnault Supervisor: Maria Fregidou-Malama and Pär Vilhelmson Date: 2013 - May   Purpose: This study examines employee engagement. LÄS MER

  4. 19. 4000 sittplatser till Sandviken : Den företagsekonomiska diskursens utveckling från 1921 till 2012, sedd genom två idrottsarenor i Sandvikens kommun

    Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Signe Jernberg; [2012]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning :    ABSTRACT   Title:  4000 seats to Sandviken - The business discourse development from 1921 to 2012 seen through two sports stadiums in Sandviken                              Level: Final assignment for Master Degree in Business Administration   Author: Signe Jernberg   Supervisor: Lars Ekstrand   Date: March 2012   Aim:  The aim of this paper is to investigate the business discourse emergence during the 1900s and to make a contribution to how a business administration discourse can be seen today.   Method: The business discourse is examined through a inventory of how business theories, practices and ideas have enabled the design of two sports facilities, Göransson Arena And Nya idrottsplatsen in Sandviken Municipality. LÄS MER

  5. 20. Betydelsen av likes och followers : en jämförelse mellan tre huvudstäders turistbyråer och deras marknadsföringsstrategier på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Sarah Hedbjörn; Petra Kaiserfeld; [2012]
    Nyckelord :Social media; Facebook; Twitter; Web 2.0; Marketing; Sociala medier; Facebook; Twitter; Web 2.0; Marknadsföring;

    Sammanfattning : Internet har i jämförelse med andra kommunikationskanaler som TV och radio vuxit fram väldigt fort, och en utveckling av detta är sociala medier, där interaktion och kommunikation är två viktiga ledord. För turismföretag kan dessa plattformar fylla en marknadsföringsfunktion, om de används på rätt sätt, och i bästa fall skulle de också kunna hjälpa turistbyråer att attrahera fler gästnätter till sina städer. LÄS MER