Sökning: "stadium ekonomi"
Visar resultat 11 - 15 av 42 uppsatser innehållade orden stadium ekonomi.
11. Kvigkalvsuppfödning för att nå en framgångsrik mjölkproduktion
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Biosystems and Technology (from 130101)Sammanfattning : Kalven glöms ofta bort i dagens produktion då mjölkkorna står i fokus, vilket inte är konstigt då det är mjölken som resulterar i pengar. Att se ett sammanhang från kalv till ko är en viktig aspekt när det kommer till kviguppfödning. LÄS MER
12. Kulturskillnaders påverkan på dotterbolagsstyrning : En jämförelse mellan Stadium Sverige och Tyskland
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : För svenska företag som har ambitionen att expandera internationellt är Tyskland en av de närmast större marknaderna. Då svenska och tyska marknaden har olika förutsättningar vad gäller politik, lagstiftning, ekonomi samt kultur, ställs företag inför utmaningar när det kommer till hur de bör styra och leda sina tyska dotterbolag. LÄS MER
13. The Impact of Brand Extension on Profitability : A Case Study of Friends Arena
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : .... LÄS MER
14. Sports Marketing in European Clubs
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskapSammanfattning : Sports marketing have been growing constantly over the last years and have become a key for the success of the football clubs. The methods used have become more sophisticated and an increasing number of clubs are realizing the importance of the marketing and specially the promotion strategies. LÄS MER
15. Vikten att följa trender - en inköpares dilemma? : En tvärsnittsstudie om beslutsfattandet inom svenska modeföretags inköpsprocesser
Kandidat-uppsats, Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Sedan millenniumskiftet förändrades modevärlden radikalt av fler säsonger, ökad mångfald av trender samtidigt som trendernas livslängds blev allt kortare. Hos inköparna på de stora klädbolagen ställs det idag ett allt större krav att veta vad som kommer att sälja i framtiden. LÄS MER