Sökning: "stadium ekonomi"

Visar resultat 6 - 10 av 42 uppsatser innehållade orden stadium ekonomi.

  1. 6. Återvunna kläder, är det verkligen vettigt? – En kvalitativ studie om interna skillnader mellan klädföretag som väljer att arbeta

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Rabin Kianifar; Julia Wennberg; [2017-07-06]
    Nyckelord :Hållbarhet; hållbart företagande; cirkulär ekonomi; återvunna textilier; klädindustri;

    Sammanfattning : Problembakgrund Textilproduktion står inför en stor framtida utmaning, då dess förbrukning av råvaror orsakar hållbarhetsproblematik i ekonomiska, sociala och miljömässiga termer. Fast fashion och en billig produktion har förändrat produktions- och konsumtionsmönster av kläder, vilket har lett till omfattande konsekvenser för miljön. LÄS MER

  2. 7. Volontärers motivation att arbeta för ett aktiebolag : "Tycker du inte om pengar?"

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Anna Karlsson; Emil Helstad; [2017]
    Nyckelord :Volontär; Motivation; Aktiebolag;

    Sammanfattning : Denna uppsats handlar om motivation hos volontärer som arbetar för ett aktiebolag. Studien är genomförd med en kvalitativ ansats då ett specifikt fall har studerats. Fallstudien har skett inom organisationen STUK där den största delen av arbetskraften består av volontärer. LÄS MER

  3. 8. Truth or Dare? : An exploration of Opinion Spam’s affect on dimensions of Brand Trust

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Eric Collinder; Oskar Södergren; [2017]
    Nyckelord :Opinion Spam; Brand Trust; Consumer Satisfaction; Electronic Commerce; Electronic Word of Mouth eWOM ;

    Sammanfattning : Consumer generated product reviews is a tool growing in popularity among e-retailers. On account of its many benefits and as the internet is continuously taking over as a market place this may come as no surprise. LÄS MER

  4. 9. The Use Social Media Marketing Towards External Business Customers : Goals and Measurements

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Malin Isacsson Larsson; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The marketplace has recently faced a large transformation and has become more digital. As a part of the digital transformation the social media has taken an increasing part in companies’ marketing strategy. The use of social media within the B2C context is already very common, while it is still in an early phase in the B2B context. LÄS MER

  5. 10. Identifiering och analysering av faktorer som Påverkar fotbollsövergångsummor

    Kandidat-uppsats, KTH/Matematisk statistik

    Författare :Adib Kamal; Patrick Zarabi; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Detta kandidatarbete, inom matematisk statistik och Industriell Ekonomi, består av två delar. Syftet med den första delen är att, med hjälp av en multipel linjär regression, skapa en prediktionsmodell för priset på transferövergångar för fotbollsspelare. Datan för studien samlades från den tyska hemsidan transfermarkt.co. LÄS MER