Sökning: "stakeholder perceptions"

Visar resultat 6 - 10 av 116 uppsatser innehållade orden stakeholder perceptions.

  1. 6. Status Mapping of tank to grave management of Low-GWP refrigerants.

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Sandra Parra Gimeno; [2023]
    Nyckelord :Refrigerant; Blends; Synthetic low-GWP refrigerant; Natural refrigerant; Global Warming Potential GWP ; Tank-to-grave; Interviews.; Köldmedier; Blandning; Globalt uppvärmningspotential GWP ; Låg-GWP köldmedier; Naturligt köldmedier; installation till destruktion; Intervjuer.;

    Sammanfattning : Refrigeration plays a vital role today in various residential, commercial, and industrial processes, requiring refrigerants to facilitate the cooling or heating processes. Over time, refrigerants have undergone significant changes to meet technological, social, environmental, and economic needs. LÄS MER

  2. 7. Consumer Perceptions of Circular Practices in the Textile Sector and the Relation to Consumption Behaviour : Practical Implications for Stakeholders in the Textile Industry

    Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Elina Lewe; [2023]
    Nyckelord :Textile industry; circular economy; circular practices; consumption behaviour; value and risk perceptions;

    Sammanfattning : The textile industry has a substantial negative impact on the environment. In order to decrease the environmental impact, the industry needs to transition to a more sustainable and circular system. LÄS MER

  3. 8. What Girls Are Made Of? : A Critical Overview of Gender Stereotyping in Advertising and Research-based Recommendations for Stakeholders

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Valeriia Babkina; [2023]
    Nyckelord :gender stereotyping; gender representation; advertising; marketing; feminist media analysis; gender equality; social sustainability; könsstereotyper; könsrepresentation; reklam; marknadsföring; feministisk medieanalys; könsjämlikhet; social hållbarhet;

    Sammanfattning : Könsstereotypisering i reklam är ett genomgripande problem som fortsätter att forma och förstärka samhällets normer och uppfattningar om könsroller. Denna masteruppsats syftar till att ge en översikt över den problematiska naturen av könsstereotypisering i reklam, där man belyser de relaterade frågorna och deras konsekvenser, samtidigt som man erbjuder forskningsbaserade rekommendationer till intressenter för att främja mer inkluderande och rättvisa reklampraktiker. LÄS MER

  4. 9. Between a Rune Stone and a Hard Place: Deconstructing Mass Media Influence on Knowledge Production in Viking Age Archaeogenetic Publications

    Master-uppsats, Lunds universitet/Arkeologi

    Författare :Kyle Koch; [2023]
    Nyckelord :History and Archaeology;

    Sammanfattning : The archaeological traditions of the Viking Age have a complex history. Some of it has been nationalist in orientation, at times constructing proud historical narratives reflecting ownership in and continuity of the past. LÄS MER

  5. 10. Financial Stakeholder Perceptions of Green IS: Risks, Rewards and Realities

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Valdemar Wendelboe Andersen; Heba Abdallah; [2023]
    Nyckelord :Green Information Systems IS ; Financial stakeholders; sustainability; decision-making; investment; Business and Economics;

    Sammanfattning : As environmental pressures mount, the corporate world is steering towards green information systems (IS) to respond to sustainability predicaments. This study uncovers financial stakeholders' attitudes towards the benefits and challenges of environmental and carbon management systems (ECMS) initiatives, as well as transformative green IS initiatives. LÄS MER