Sökning: "studentambassadörer"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet studentambassadörer.

  1. 1. Att bryta barriärer : marknadsföringsstrategier för att bredda del-tagandet inom högre studier

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Forest Economics

    Författare :Albin Sternö; Nils Tegnér; [2023]
    Nyckelord :breddad rekrytering; marknadsföring; relationsmarknadsföring; relationship marketing; riktad rekrytering; SLU; strategisk kommunikation; studentambassador; studentambassadörer; Sveriges lantbruksuniversitet; Uppsala universitet;

    Sammanfattning : Med ett allt mer heterogent samhälle till följd av globalisering och migration har det lagts ett större fokus på att universiteten ska jobba med att integrera och rekry-tera underrepresenterade grupper. Inom Sverige är det idag stora klyftor mellan vilka personer som väljer att studera vidare till högre utbildningar och individers förutsättningar samt bakgrund har en stor påverkan i detta vägval. LÄS MER

  2. 2. En mobilapplikation för organisering av arbetsuppdrag och tillsättning av personal

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Daniel Bäckner; Ella Hallgren; Emanuel Jansson; Gholam Mohammadi; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The student ambassador program for the Science and Technology Faculty at Uppsala University has been using emails to assign their student ambassadors to work assignments. Student ambassadors work with different activities and projects that are aimed towards youths. LÄS MER

  3. 3. Karlstads universitet - Ut i skogen, vad ska jag dit och göra? : En rapport om skapandet av ett unikt monterkoncept

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Karin Bergman; Jonna Jernberg; [2012]
    Nyckelord :Booth; booth design; exhibition; Karlstad university; marketing; brand; Monter; monterdesign; mässa; Karlstads universitet; marknadsföring; varumärke;

    Sammanfattning : Sammanfattning Mässor förekom som fenomen redan under medeltiden och har allt sedan dess använts som en kanal för försäljning och marknadsföring. Idag tävlar företag och organisationer om mässbesökares uppmärksamhet genom att skapa attraktiva montrar med vinnande koncept som ska locka människor och få dem att lägga företagsnamnet på minnet. LÄS MER